Tauron wprowadził dynamiczne ceny energii na swoich stacjach ładowania pojazdów elektrycznych - wynika z wtorkowego komunikatu koncernu. Firma deklaruje, że przy niskich notowaniach cen energii na giełdzie, będzie można naładować samochód elektryczny po atrakcyjnych cenach.
Według prezesa spółki Tauron Nowe Technologie, która m.in. obsługuje stacje eTauron, Bartłomieja Wyczałkowskiego, koncernowi zależy, aby elektromobilność była tania, a przez to bardziej dostępna.
- Realizując naszą grupową strategię rozwoju, której istotnym elementem jest przechodzenie na ekologiczną energię, chcemy zwrócić uwagę naszych klientów na takie pory dnia, w których korzystanie z energii elektrycznej może się im najbardziej opłacać - wskazał cytowany w komunikacie Wyczałkowski.
- Stworzyliśmy więc narzędzia, które przy niskim koszcie zakupu energii na giełdzie, pozwalają w sposób wyraźny obniżyć cenę kilowatogodziny na stacjach ładowania eTauron - zaznaczył prezes.
Tauron wyjaśnia, że transformacja energetyczna wiążąca się z odchodzenie od paliw kopalnych na rzecz źródeł odnawialnych wymaga od klientów zmiany przyzwyczajeń i dostosowywania zużycia energii do profilu jej produkcji (zależnego od pory dnia i warunków atmosferycznych).
Kluczowa jest elastyczność. Dlatego Tauron na początku 2025 r. wprowadził cennik, w którym stawki za ładowanie różnią się ze względu na porę dnia oraz dzień tygodnia: deklaruje, że nocami, w weekendy i święta można na jego stacjach uzupełniać energię w samochodzie po najniższej stawce na rynku.
Kolejny, wprowadzany teraz krok, to wprowadzenie cen dynamicznych, zależnych od wycen giełdowych. Skorzystać z tej możliwości mogą zarejestrowani użytkownicy aplikacji eTauron, która powiadomi ich w razie pojawienia się w systemie energetycznym nadpodaży energii z OZE.
Klienci ci dostaną w aplikacji sygnał o obniżce stawki i zakresie godzinowym, w którym będzie obowiązywała. Obniżka (w stosunku do stałego cennika) będzie możliwa na części stacji eTauron.
Tauron sygnalizuje, że ogłoszenie cen dynamicznych w jego ładowarkach jest wstępem do wprowadzenia systemu inteligentnego ładowania. Jego szybkie wdrożenie ma być konieczne, aby uniknąć przeciążeń sieci elektroenergetycznych i zapewnić efektywne wykorzystanie dostępnej infrastruktury.
- Chcemy jako Tauron bardzo aktywnie promować wśród klientów taryfy dynamiczne, bo to dziś najskuteczniejsza droga do odciążenia systemu energetycznego oraz korzystania z taniej energii - zasygnalizował Wyczałkowski.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.