Dokładnie 17 lat temu, 11 września 2007 r. w cyberprzestrzeni pojawił się adres www.nettg.pl. Dobrze znany wszystkim tym, którzy chcą wiedzieć, co w dzieje się w przemyśle, a przede wszystkim w górnictwie. Swoją obecność w cyberprzestrzeni nasz portal zaczął od relacji z otwarcia Międzynarodowych Targów Górnictwa, Energetyki i Przemysłu Hutniczego, które odbywały się we wrześniu 2011 r. w katowickim Spodku.
- Portal w swoim założeniu miał być internetową wersją tygodnika Trybuna Górnicza i jak czas pokazał, zasięgami znacznie ją „przeskoczył”. Jest bowiem czytany w ponad 100 krajach świata. W Polsce, co potwierdzają kolejne lata, najchętniej odwiedzany jest przez internautów z województwa śląskiego, a następnie z Warszawy i Krakowa. Początki nie były łatwe. Uczyliśmy się internetowego dziennikarstwa, które cechuje większa dynamika niż w innych mediach. W Sieci wszystko musi być podane tu i teraz. Z biegiem czasu dochodziły kolejne narzędzia, jak m.in. media społecznościowe. Naturalną koleją rzeczy stawało się ich wykorzystywanie w naszej pracy. Teraz świat mediów internetowych to swego rodzaju hybryda łącząca tekst, zdjęcia i tzw. video content – mówi Krystian Krawczyk, pomysłodawca portalu oraz b. redaktor naczelny Trybuny Górniczej i portalu netTG.pl Gospodarka-Ludzie.
W ciągu tych 17 lat portal zmieniał szatę graficzną i układ strony. Tak zwany layout był dopasowywany do trendów panujących w Internecie, wymogów informatycznej technologii, ale przede wszystkim miał być przyjazny i intuicyjny dla użytkownika.
- To był i jest podstawowy cel. Nigdy nie chcieliśmy z Internautami bawić się w chowanego i „oszukiwać” ich w imię tzw. klikalności. Chcemy, aby nasz Czytelnik korzystając z portalu miał świadomość, że jest poważnie traktowany i jeśli wejdzie w dany materiał, to otrzyma fakty i merytorykę – podkreśla red. Krawczyk.
Pierwsza szata graficzna portalu była utrzymana w błękicie. Potem do gry wkroczyła zieleń i szarości. Zaczęły pojawiać się też nowe elementy, czyli galerie zdjęć, wtyczki do mediów społecznościowych, playlisty do materiałów zamieszczanych w serwisie YouTube oraz załączniki do tekstów. Ewoluowało także logo portalu. Zmieniały się jego elementy graficzne, krój czcionki, a także kolory, które korespondowały z bieżącym layoutem strony. Portal netTG.pl Gospodarka-Ludzie, tak jak Trybuna Górnicza, to przede wszystkim redakcja, a redakcja to ludzie – po pierwsze fachowcy, a po drugie pasjonaci. W ciągu 17 lat przy netTG.pl Gospodarka-Ludzie pracowało wielu wybitnych dziennikarzy i fotoreporterów, laureatów prestiżowych konkursów regionalnych i ogólnopolskich. Ich zaangażowanie sprawiło, że portal stał się znaną marką. O tym świadczy m.in. lista partnerów, na której znajdują się wszystkie ważne instytucje i firmy działające w branży górniczej.
Największym komplementem dla zespołu są jednak słowa, gdy ktoś argumentuje: „To musi być prawda, czytałem o tym w nettg”. A zdarza się to nam słyszeć nie raz i nie dwa i to zarówno „na wiyrchu, jak i na dole”.
Dziękujemy Wam drodzy Czytelnicy za zaufanie i polecamy się.
Redakcja
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.