Rozpoczął się letni sezon motocyklowy. Problematyka dwuśladów, w tym zwłaszcza bezpieczeństwa motocyklistów, znalazła się również w kręgu zainteresowania Parlamentu Europejskiego. Jest w nią także zaangażowany śląski europoseł, Bogdan Marcinkiewicz, członek Komisji Transportu PE, który poinformował portal nettg.pl o tej inicjatywie.
Obecnie europarlamentarzyści pracują nad rozporządzeniem w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów dwu, trzy i czterokołowych. Skupiają się one głównie nad poprawą bezpieczeństwa motocyklistów, ale dotyczą też kwestii oddziaływania tych maszyn na środowisko.
- Jednym z projektowanych postanowień rozporządzenia miałby być miedzy innymi obowiązek instalowania systemu ABS w motorach. Według ekspertów system ten jest najbardziej wydajnym rozwiązaniem w tego typu pojazdach. Istotny jest również fakt, aby motocykliści byli lepiej widoczni na drodze. W tym przypadku ważne jest, aby motory były wyposażone w system automatycznego włączania świateł przednich. Niestety, statystyki wskazują, że motocykliści są narażeni na poważny, a nawet śmiertelny wypadek łatwiej niż inni kierowcy. Ograniczona ma zostać również możliwość wprowadzania zmian przez użytkownika w konstrukcji maszyny, często łączących się ze zmniejszeniem ich bezpieczeństwa - o niektórych regulacjach, które miałoby wnieść rozporządzenie informuje Bogdan Marcinkiewicz.
Po unijnych drogach z roku na rok jeździ coraz więcej użytkowników dwuśladów. Choć stanowią tylko 2 proc. uczestników dróg, to są ofiarami aż 17 proc. wypadków. Eurodeputowani powinni przyjąć projekt sprawozdania wraz z opiniami na lipcowej sesji plenarnej w Strasburgu.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.
I'm impressed! You've maanegd the almost impossible.
Great thinking! That relaly breaks the mold!