REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
4 czerwca 2024 16:38 Polska Agencja Prasowa

Aż 87 proc. Polaków chce wyjechać w wakacje na urlop

Ponad 40 proc. badanych preferuje wypoczynek nad morzem.
fot: Krystian Krawczyk

W czasie wakacji na urlop planuje wyjechać 87 proc. Polaków; 25 proc. spędzi go w Polsce, korzystając z wynajętego noclegu, a 17 proc. za granicą - wynika z opublikowanego we wtorek badania. Ponad 40 proc. badanych preferuje wypoczynek nad morzem.

Jak podano w badaniu zamieszczonym na stronie Ogólnopolskiego Panelu Badawczego Ariadna wynika, że w okresie od czerwca do października tego roku wyjazd na urlop planuje 87 proc. Polaków. Zauważono, że 25 proc. badanych spędzi urlop w Polsce, w wynajętym miejscu noclegowym; a 17 proc. wyjedzie za granicę, gdzie również wynajmie nocleg, i tyle samo osób zamierza odpoczywać w kraju we własnym domu letnim lub na działce. Odwiedziny znajomych lub rodziny w Polsce w czasie wakacji planuje 15 proc. pytanych, a za granicą - 6 proc.

Ponadto, 12 proc. Polaków zamierza podczas urlopu odpoczywać w domu, 7 proc. planuje wyjazd z noclegiem na łonie natury (np. pod namiotem), a 5 proc. chce podczas przerwy w pracy nadrobić domowe zaległości, np. remont. Kolejne 5 proc. pytanych nie będzie miało urlopu w tym okresie, a 12 proc. nie wie, jak go spędzi.

Wyjazd nad morze wybierze 41 proc. ankietowanych, nad jezioro - 20 proc., a 18 proc. chce jechać w góry. Ponad połowa (52 proc.) osób, które planują wynajęcie miejsca noclegowego, robi to bezpośrednio.

Prof. Dominika Maison, cytowana w raporcie, zwróciła uwagę, że pewne znaczenie przy wyborze formy spędzania wakacji ma wysokość dochodów. Jednak często czynnik ten nie jest aż tak ważny, jak się wielu wydaje - wskazała. Dodała, że ważnym czynnikiem wpływającym na wybór miejsca i typu wakacji są dzieci. Czasami właśnie im podporządkowuje się formę spędzania urlopu. Badania pokazały, że rodziny z dziećmi częściej wybierają letnie pobyty nad morzem i z większym wyprzedzeniem planują wakacje i noclegi - poinformowała Maison.

Z badania wynika również, że 33 proc. osób planuje wakacje a ostatnią chwilę, 26 proc. zaczyna to robić od trzech do sześciu miesięcy przed urlopem, a 25 proc. jeden-dwa miesiące przed wyjazdem. Z półrocznym lub większym wyprzedzeniem wyjazd planuje 16 proc. badanych.

Badanie zostało przeprowadzone na ogólnopolskim panelu badawczym Ariadna metodą CAWI w maju br. wśród 1075 osób w wieku powyżej 18 lat.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Tagi
Więcej z kategorii 0
Aktualności powiązane
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • OKAMN
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Dwa scenariusze dalszego funkcjonowania kopalni
13 lutego 2025
20.6 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]