PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
17 marca 2024 11:00 Portal gospodarka i ludzie autor: TRz

Wakacyjne objazdy po węglowych torach

Według wstępnych planów linią towarową przy bytomskiej kopalni Bobrek miałby od 9 czerwca kursować pociąg Piast łączący Gdynię z Krakowem
fot: Tomasz Rzeczycki

Podróżni jadący z Krakowa do Gdyni zobaczą z bliska lotnisko Pyrzowice i Kopalnię Węgla Kamiennego Bobrek w Bytomiu. Natomiast nocny pociąg Podhalanin pojedzie trasą, którą niegdyś wywożono węgiel z KWK Wujek Ruch Śląsk w Rudzie Śląskiej. Pasażerskie pociągi trafią na węglowe tory z powodu wielkiej inwestycji, jaką PKP Polskie Linie Kolejowe planują przeprowadzić w Katowicach.

PKP PLK wszczęło postępowanie przetargowe w ramach zadania „Prace na podstawowych ciągach pasażerskich (E30 i E65) na obszarze Śląska, Etap I: linia E65 na odc. Będzin - Katowice - Tychy - Czechowice-Dziedzice – Zebrzydowice” obejmującego odcinek Katowice Szopienice Południowe – Katowice – Katowice Piotrowice (LOT A). Zamknięcia torowe są przewidziane nie wcześniej niż w połowie roku. Do tego czasu planowane jest podpisanie umowy z wykonawcą robót.

– Założenia do konstrukcji rozkładu jazdy na czas prac inwestycyjnych na Katowickim Węźle Kolejowym są opracowywane w porozumieniu z przewoźnikami. Z uwagi na zaplanowane rozpoczęcie prac modernizacyjnych na węźle katowickim w 2024 r. i zmniejszenie przepustowości torów w Katowicach, część pociągów dalekobieżnych będzie skierowana z pominięciem stacji Katowice. W przypadku okresu wakacyjnego można mówić o założeniach, które były przyjęte na potrzeby konstrukcji rocznego rozkładu jazdy. Szczegółowy rozkład jazdy jest w opracowaniu, okres wakacyjny będzie konstruowany w marcu - informuje Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe.

Niektóre propozycje zostały już opublikowane na oficjalnej stronie PKP PLK pod adresem portalpasazera.pl. Z dostępnych tam plakatowych rocznych rozkładów jazdy wynika, że część pociągów pospiesznych skierowanych ma być na trasy, wykorzystywane na co dzień do przewozu węgla.

I tak pociąg nocny Podhalanin ze Szczecina Głównego do Zakopanego ma w wakacje omijać stacje Katowice. Wstępnie w terminach od 22 czerwca do 2 września 2024 r. zaplanowano jego postoje na stacji Katowice Ligota: o godzinie 0:29 w kierunku Szczecina i o 4:00 w kierunku Zakopanego. Pociąg ten od Katowic Ligoty do Zabrza miałby pojechać linią towarową przez posterunek odgałęźny Hajduki. Ta trasa, od Katowic Ligoty przez Hajduki do Chorzowa Batorego, była już kilka lat temu wykorzystywana w ruchu pasażerskim. Przez pewien czas jeździł tam jeden z nocnych pociągów.

Według wstępnych założeń zmienioną trasę miałby mieć pociąg pospieszny Piast z Krakowa do Gdyni. Pomiędzy stacjami Jaworzno Szczakowa i Gliwice ma on pojechać z pominięciem stacji Mysłowice, Katowice oraz Zabrze. Od 9 czerwca 2024 r. aż do końca obowiązywania rozkładu jazdy, czyli do 14 grudnia 2024 r., pociąg ten skierowany ma być przez Dąbrowę Górniczą Ząbkowice, Łazy, Porębę, Siewierz do Tarnowskich Gór i dalej przez Radzionków i Bytom Karb. Następnie przejedzie linią towarową łączącą stacje Bytom Karb i Bytom Bobrek. Linia ta prowadzi tuż przy płocie KWK Bobrek. Na objazdowej trasie pociąg ten ma wyznaczone postoje tylko na dwóch stacjach: Pyrzowice Lotnisko i Tarnowskie Góry. Niejako przy okazji powstaje w ten sposób bezpośrednie połączenie lotniska w Pyrzowicach z Krakowem, Wrocławiem, Poznaniem i Gdynią, a Tarnowskie Góry zyskają bezpośrednie połączenie z Gliwicami.

Bytomską łącznicą przy kopalni Bobrek pociągi pasażerskie kierowane były niezwykle rzadko. Kilka lat temu przez jeden dzień jeździły tamtędy Koleje Śląskie z Katowic do Tarnowskich Gór. Natomiast 23 lutego br. przejechał tamtędy pociąg turystyczny Górnik w kierunku Tarnowskich Gór.

 

 

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • AEVOZ
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
W kwietniu postojowe w kopalni? Dyrekcja odpowiada
12 kwietnia 2024
35,895 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]