W czwartek 14 grudnia wykonawca przebudowy drogi wojewódzkiej nr 925 w woj. śląskim zamknie jej odcinek od rejonu węzła autostrady A1 po granicę Rybnika - wynika z poniedziałkowej informacji Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach (ZDW), który zamówił inwestycję.
Objazd (dojazd z i do Rybnika) będzie możliwy autostradą A1 i ul. Żorską lub rybnicką obwodnicą.
Droga wojewódzka nr 925 łączy Bytom i Rybnik. Na terenie Bytomia, sąsiedniej Rudy Śląskiej oraz Rybnika jej zarządcami są lokalne samorządy - jako miasta na prawach powiatu. Cały pozostały przebieg - 24 km m.in. na terenie miejscowości Bujaków, Orzesze, Bełk, Stanowice i Przegędza - jest w zarządzie katowickiego ZDW.
Przebudowę 24 km drogi wojewódzkiej nr 925 od granicy Rudy Śląskiej po granicę Rybnika katowicki ZDW zamówił w lipcu br. Inwestycja powinna zostać zrealizowana za ponad 300 mln zł w ciągu 33 miesięcy. Już w listopadzie br. wykonawca, Strabag Infrastruktura Południe, zamknął fragment drogi nr 925 od skrzyżowania z DK 44 w Mikołowie do skrzyżowania z ul. Gliwicką w Orzeszu.
Jak przekazał w poniedziałek ZDW, w czwartek po godz. 12. zamknięty zostanie kolejny, liczący ok. 4,5 km odcinek tej drogi: od skrzyżowania z drogą nr 924 w Stanowicach (nieopodal węzła Rybnik autostrady A1) do skrzyżowania z ul. Robotniczą w Rybniku).
Zakaz nie dotyczył będzie dojazdu do posesji, lokalnej komunikacji miejskiej, służb miejskich i ratunkowych oraz pojazdów budowy. Objazd będzie możliwy od węzła Żory autostrady A1 ul. Żorską w Rybniku, bądź praktycznie równoległą rybnicką obwodnicą.
Inwestycja na DW925 dotyczy - zgodnie z dokumentacją przetargową - kompleksowej przebudowy drogi w sposób pozwalający na doprowadzenie drogi do wymaganych (...) parametrów technicznych.
Projekt obejmuje również kompleksową przebudowę systemu odwodnienia, który z uwagi na budowę chodników, ciągów pieszo - rowerowych, ścieżek rowerowych ulegnie modyfikacji. Konstrukcja jezdni zostanie dostosowana do wymagań nośności 115kN/oś - pisano w ogłoszeniu o zamówieniu.
Na realizację inwestycji ZDW przewidział 33 miesiące od daty zawarcia umowy. Budżet zamówienia wynosił 405,6 mln zł brutto. W przetargu zwyciężyła druga pod względem najniższej ceny oferta spółki Strabag Infrastruktura Południe - za 307,2 mln zł brutto (pozostałymi kryteriami były wydłużenie okresu gwarancji i deklarowana jakość wykonania podbudowy drogi).
Zachodnia część odcinka DW925, który obejmie inwestycja ZDW, to jedna z głównych tras dojazdowych z Rybnika do autostrady A1 - krótsza dla podróżujących w kierunku Gliwic, Katowic i większości pozostałych miast Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.