REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
15 lutego 2011 15:56 : : autor: BAR - nettg.pl 1.6 tys. odsłon

Tauron: Nowoczesne zakupy

Zakupy w Grupie Tauron przeszły w ostatnich miesiącach istotną transformację. Wzmocniono znaczenie strategiczne tego obszaru, jako jednego z ważnych źródeł wzrostu wartości dla akcjonariuszy. Strategia Korporacyjna Grupy Tauron wskazuje na konieczność integracji funkcji zakupów w Grupi - dowiedział się portal nettg.pl z informacji przekazanych przez spółkę.

 

Nadzór nad tym obszarem sprawuje wiceprezes zarządu, dyrektor ds. zarządzania i komunikacji Dariusz Stolarczyk. Realizację celów strategicznych w obszarze zakupów powierzono dyrektorowi Departamentu Zamówień i Umów, Arturowi Sierszule. Jako kierownik projektu strategicznego „Integracja Funkcji Zakupów” zainicjował on prace nad Korporacyjną Polityką Zakupową Grupy Tauron (KPZ), które sfinalizowano w sierpniu 2010 r., przyjmując dokument uchwałą zarządu spółki Tauron Polska Energia. Obecnie trwa proces przyjmowania KPZ w 12 spółkach Grupy jako Standardu Grupy obowiązującego w Obszarze Zarządczym Zakupów Dostaw i Usług.

 

Korporacyjna Polityka Zakupowa Grupy Tauron jasno określa cele strategiczne dla obszaru zakupów. Są to m.in.: koncentracja na zakupach o wysokim potencjale konsolidacji oraz strategicznych kategoriach zakupowych, redukcja całkowitego kosztu posiadania oraz wzrost efektywności procesów zakupowych.

 

Korporacyjna Polityka Zakupowa wprowadza nową filozofię podchodzenia do realizacji zakupów, a jej celem nadrzędnym staje się osiąganie wymiernych oszczędności na poziomie Grupy Tauron. Nowe podejście do wspólnych zakupów to m.in. opracowywanie dedykowanych strategii dla wybranych kategorii zakupowych. W oparciu o analizę potrzeb, pozycji rynkowej Grupy, struktury rynku dostawców, analizę TCO (całkowitego kosztu posiadania) danej kategorii zakupowej i wielu innych czynników, przygotowywany jest profil kategorii zakupowej, określane są cele zakupu, potencjał oszczędności dla danej kategorii oraz strategia zakupu. Za opracowanie strategii odpowiedzialni są menadżerowie kategorii zakupowych wraz z zespołami projektowymi (centrami kompetencji), składającymi się ze specjalistów pracujących na co dzień z danymi kategoriami w spółkach.

 

W 2010 r. opracowane i zatwierdzone zostały strategie dla następujących kategorii: kable i przewody energetyczne, transformatory, armatura przemysłowa, ubezpieczenia komunikacyjne pojazdów, papier kserograficzny i wyłączniki. Kolejne strategie czekają na zatwierdzenie.

 

Przy zastosowaniu opracowanych strategii oraz procedur i mechanizmów wskazanych w KPZ, przeprowadzono do dziś tej pory postępowania na zakup sprzętu komputerowego, ubezpieczeń komunikacyjnych, zakup paliw na podstawie kart flotowych, wybór doradcy podatkowego oraz wybór biegłego rewidenta, generując oszczędności dla Grupy Tauron na poziomie kilku milionów złotych.

 

Od marca 2010 r. w 11 spółkach Grupy wdrażany był projekt wykorzystania wspólnej platformy aukcyjnej w procesie wyboru dostawcy. Efektem tych działań jest dostosowanie wewnętrznych regulacji w spółkach, umożliwiające i promujące używanie elektronicznych narzędzi w postępowaniach przetargowych, wypracowanie wspólnego stanowiska w sprawie kategorii zakupowych, budowę wspólnej bazy dostawców. Od maja 2010 r. na platformie zakupowej, której dostawcą jest wrocławska firma Logintrade, przeprowadzono kilkaset aukcji elektronicznych, co wygenerowało kolejne oszczędności. System używany jest stopniowo przez spółki Grupy również jako narzędzie do budowania bazy wiedzy na temat warunków rynkowych i technicznych przy wykorzystaniu tzw. zapytania o informacje, warunki i cenę (Rfx).

 

Jednym z najważniejszych celów strategicznych projektu „Integracja Funkcji Zakupów” jest wdrożenie informatycznego Systemu Wsparcia Organizacji Zakupów w Grupie Tauron, co uczyni proces zakupowy bardziej efektywnym i transparentnym oraz umożliwi bieżące monitorowanie i porównywanie wskaźników efektywności zakupowej. Główne funkcjonalności systemu będą wspierały m.in. następujące obszary: planowanie i agregowanie potrzeb zakupowych w spółkach i Grupie, przygotowanie i prowadzenie procedur przetargowych oraz prowadzenie wspólnej bazy dostawców oraz budowę wspólnej bazy wiedzy dla kupców. Po dokonaniu analizy funkcjonujących na rynku produktów wspierających obszary zakupów, zebraniu opinii od użytkowników na temat tych rozwiązań, w najbliższych tygodniach zakończy się procedura wyboru wykonawcy Systemu Wsparcia Organizacji Zakupów w Grupie Tauron.

 

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • XFHAB
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Górników w kopalni będzie o połowę mniej. Dokąd trafią?
19 grudnia 2024
38.1 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]