Przychody Grupy Grenevia w 2022 r. wyniosły 1,296 mld zł, co stanowi wzrost o 27 proc. w stosunku do 2021 r. Jak poinformowały we wtorek, 25 kwietnia, służby prasowe firmy, wyższe przychody przełożyły się na poprawę EBITDA do poziomu 406 mln zł, co stanowi wzrost o 34 proc. Wynik ten odzwierciedla wpływ nowych, zielonych segmentów Grenevii na działalność biznesową Grupy. W 2022 r. Grenevia osiągnęła zysk netto w wysokości 120 mln zł.
Od początku 2022 r. w Grupie prowadzony był proces zmiany struktury organizacyjnej oraz modelu biznesowego, który jest efektem nowych kierunków strategicznych i wejścia w projekty z obszaru odnawialnych źródeł energii. W efekcie zmian powstała nowa marka Grenevia – podmiot aktywnie inwestujący w projekty związane megatrendem zielonej transformacji. Opiera się o działalność czterech segmentów biznesowych, w których Grupa rozwija projekty związane z nowymi, niskoemisyjnymi technologiami.
– Rok 2022 obfitował w wiele znaczących dla kraju i świata wydarzeń. Dla przedsiębiorców to okres wyjątkowej niepewności szczególnie w następstwie wybuchu wojny w Ukrainie. To również ciągłe zakłócenia w logistyce dostaw w związku z nasileniem pandemii COVID-19 w Chinach i wprowadzanych w związku z tym blokad, czemu towarzyszyło widoczne spowalnianie aktywności ekonomicznej i rosnąca inflacja. Niezależnie od dynamicznych zmian gospodarczych i politycznych konsekwentnie zmienialiśmy się, zgodnie z przyjętą w 2021 r. strategią, zakładającą przekształcenie naszej spółki w podmiot aktywnie inwestujący w zieloną transformację. Dla Grupy był to rok szczególnie wytężonej pracy skupionej na wypracowaniu nowej struktury i modelu biznesowego pozwalających elastycznie i szybko reagować na zmiany w otaczającej nas rzeczywistości. Podsumowując miniony rok, mogę stwierdzić, że jako zespół – mimo nie zawsze sprzyjających okoliczności – zrealizowaliśmy zakładane na miniony rok cele. Jednak pragnę podkreślić, że mamy znacznie większe ambicje – mówi prezes Grenevii Mirosław Bendzera.
Nowa marka
Zmiana struktury organizacyjnej Grupy zasadniczo wpłynęła na jej działalność w 2022 r. W celu efektywnego zarządzania w obecnych obszarach biznesowych oraz sprawnej integracji w Grupie nowych podmiotów korzystających z trendu zielonej transformacji, w pierwszym kroku zasoby Famuru zostały pogrupowane na dwa obszary: operacyjny segment Famur (jednostka samobilansująca) i zarządczy segment holdingowy. Efektem wprowadzanych zmian było powołanie nowej marki Grenevia, która stała się aktywnym inwestorem, integrującym i rozwijającym działalność czterech segmentów biznesowych.
Obejmują one: fotowoltaikę wielkoskalową i rozwiązania PV dla biznesu skoncentrowane w Projekt Solartechnik; systemy bateryjne, magazyny energii i e-mobilność w ramach Impact Clean Power Technology; nowoczesne urządzenia z obszaru automatyki dla przemysłu oraz rozwiązania dla sektora dystrybucji energii na bazie spółki Elgór+Hansen, a także technologie i produkty dla sektora wydobywczego i energetyki wiatrowej, które pozostają w ramach marki Famur. Obecnie działalność Grupy Grenevia koncentruje się na budowie wartości poszczególnych segmentów, które wspierają transformację w kierunku niskoemisyjnej gospodarki.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.