REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
24 lutego 2023 12:48 Portal gospodarka i ludzie autor: JM 46.1 tys. odsłon

Górnictwo: Według wstępnych ustaleń mają to być trzy jednorazowe dodatki.

PGG zatrudnia ponad 36 tys. pracowników
fot: Maciej Dorosiński

W poniedziałek (27 lutego) podczas spotkania przedstawicieli związków zawodowych z zarządem Polskiej Grupy Górniczej ma zostać podjęta decyzja w sprawie rozdysponowania środków, które pracownicy mają otrzymać w pierwszym półroczu br. w ramach wynegocjowanych podwyżek. Wg wstępnych ustaleń mają to być trzy jednorazowe dodatki.

Wysokość podwyżek została ustalona w minionym tygodniu. Średnie wynagrodzenia po podwyżce w PGG (oraz dwóch pozostałych spółkach objętych umową społeczną – Tauronie Wydobycie i Węglokoksie Kraj) wyniesie 12 107 zł brutto.

W PGG w comiesięcznych wypłatach wynagrodzeń podwyżki zostaną jednak ujęte dopiero od 1 lipca br., czyli od momentu, kiedy zostanie wprowadzony jednolity system wynagradzania w spółce. Natomiast do tego czasu pracownicy mają otrzymać wyrównanie w postaci innych dodatków do wynagrodzeń, bo jak argumentowali przedstawiciele strony związkowej, do czasu wprowadzenia jednolitego systemu wynagradzania w spółce, nie mogą zostać zwiększone stałe elementy wynagrodzenia.

W jaki sposób zostaną rozdysponowane środki w pierwszym półroczu? W środę (22 lutego) miało miejsce spotkanie w tej sprawie przedstawicieli zarządu spółki oraz tzw. Pomocniczego Komitetu Sterujący (skupiającego przedstawicieli pięciu największych związków w spółce - Solidarności, Związku Zawodowego Górników w Polsce, Związku Kadra Górnictwo, związku Sierpień 80 oraz Związku Zawodowego Pracowników Dołowych).

Wg wstępnych ustaleń podwyżki w pierwszym półroczu miałaby zostać wypłacone w formie trzech dodatków - w marcu, maju i lipcu, a ich wysokość miałaby wynieść 2700 zł w przypadku pracowników dołowych (odpowiednio mniej dla pozostałych grup). Ostateczna decyzja w tej sprawie ma jednak zapaść w poniedziałek podczas spotkania przedstawicieli wszystkich 13 związków zawodowych działających w PGG z zarządem spółki.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (57) pokaż wszystkie
  • Jacek Autochton 1 marca 2023 01:26:54
    Profile Avatar

    Chopy i tak wos zawsze zrobiom w bambuko majom wos głęboko w źici . Przerobiłech w tym szambie 30 lat i zawsze tak samo KREWNI i znajomi krulika mają a reszta ni kierownikowe dzieci i lizusy . Nima innej rady jak prywatyzacja . Związki won z gruby. A nie że prezes związku mo pensja nadsztygara i zwolnić go Ni można . A po co tyla zwionzków na grubie ?????? By nigdy kworum ni było . Żeby se związek założyć wystarcz 15 osób statut i działamy. Przepisy jakie przepisy ?????? Wszystko jest dla nich ze zićiami na zicach a wos majom w źici a potem w guliku i szambie. Byle oni majom a wy jesteście tylko ciężarem dla nich panów w bieli i kooopallniooo. Teraz wom napisza jakoch żecj rozmowa usłyszoł kiedyś kadry górniczej na temat funkcjonowania kopalni grubiorze. DOZOROWI pasowało by najlepiej jak na kopalni ino byli by pany w bieli ci od stołka nadsztygara wzwyż a cało reszta była obsługiwano przez firmy na wynajem tak jak urządzenia bierom tak i wos ni ma kłopotu z umowami premiami dodatkami klamorami wercojgiem flapsami arbajtami ja no i nima się czym martwić chajf lajf i kasa leci Gruby i tak zawrom A potym otworzom jako prywata i bydzie jak żech pisoł. A wyngiel niby pójdzie na eksport prywatny właściciel z zagranicy . Wyngiel z uni wyjedzie i wjedzie jako z Kolumbi Peru Australi . Stare numery nowe wydanie. A jo już to mom kajś.Jak napisoł Bismark dej sie polokowi żądzić to som sie wykonczy. Z czego sie wzięły rozbiory polski z prywaty chciwości pazerności i tak kiej nic sie nie zmienio. Ino poloczki nos Hanysów do tego nie mieszajcie ja . Bo my już w tym bajzlu ni byli I ni sprzedali sie za dutki posady inne APANAŻE I TYTUŁY PON HRABIA . JEŚLI REGIONY NI BYDOM W TYM KRAJU NARODZIE POLSCE AUTONOWICZNE SÓWERENNE DO WSZYSKIEGO OKRĘGI JEDNOMANDATOWEDWU KADENCYJNOŚĆ I DO WIDZENIA TO TO WSZYSTKO SZLAK TRAFI . MOM NADZIEJA INO ŻE TEGO JUŻ NI DOCIĄGNA SZCZĘŚ BOŻE

  • Ja***********on 1 marca 2023 00:30:35
    Profile Avatar

    Komentarz usunięty przez moderatora z powodu złamania regulaminu lub użycia wulgaryzmu.

  • Jacek Autochton 1 marca 2023 00:20:23
    Profile Avatar

    Chopy i tak wis zawsze zrobiom w bambuko majom wos głęboko w źici . Przerobiłech w tym szambie 30 lat i zawsze tak samo KREWNI i znajomi keulika mają a reszta ni kierownikowe dzieci i lizusy . Nima innej rady jak prywatyzacja . Związki won z gruby. A nie że prezes związku mo pensja nadsztygara i zwolnić go Ni można . A po co tyla zwionzków na grubie ?????? By nigdy kworum ni było . Żeby se związek założyć wystarcz 15 osób statut i działamy. Przepisy jakie przepisy ?????? Wszystko jest dla nich ze zićiami na zicach a wos majom w źici a potem w guliku i szambie. Byle oni majom a wy jesteście tylko ciężarem dla nich panów w bieli i kooopallniooo. Teraz wam napiszę jakom rozmowę usłyszałem kiedyś kadry górniczej na temat funkcjonowania kopalni grubiorze. DOZOROWI pasowało by najlepiej jak na kopalni ino byli by pany w bieli ci od stołka nadszygara wzwyż a cało reszta była obsługiwano przez firmy na wynajem tak jak urządzenia bierom tak i wos ni ma kłopotu z umowami premiami dodatkami klamorami wercojgiem flapsMi arbajtami ja no i nima się czym martwić chajf lajf i kasa leci Gruby i tak zawrom A potym otworzom jako prywata i bydzie jak żech pisoł. A wyngiel niby pójdzie na eksport prywatny właściciel z zagranicy . Wyngiel z uni wyjedzie i wjedzie jako z Kolumbi Peru Australi . Stare numery nowe wydanie. A jo już to mom kajś.Jak napisał Bismark dej się polokowi żądzić to som się wykonczy. Z czego sie wzięły rozbiory polski z prywaty chciwości pazerności i takiej nic sie nie zmienio. Ino poloczki nos Hanysów do tego nie mieszajcie ja . Bo my już w tym bajzlu ni byli I ni sprzedali sie za dutki posady inne APANAŻE I TYTUŁY PON HRABIA . JEŚLI REGIONY NI BYDOM W TYM KRAJU NARODZIE POLSCE AUTONOWICZNE SÓWERENNE TO TO WSZYSTKO SZLAK TRAFI . MOM NADZIEJA INO ŻE TEGO JUŻ NI DOCIĄGNA SZCZĘŚ BOŻE

  • Mikołaj 27 lutego 2023 16:57:59
    Profile Avatar

    Górnicy; Szanujcie się!, bo tu wchodzą i czytają różne łosie z poza Górnictwie i dowiadują się o sprawach których Nie powinni wiedzieć.

  • Płaczki z łaźni 27 lutego 2023 15:13:32
    Profile Avatar

    Ciekawe ile ludzi z tych płaczących ,że jak zwykle zostali oszukani pojawi się w biurach lub w finansach w celu wypisania by zaprotestować? No właśnie , pomarudzą i się przyzwyczają .

  • KWK 27 lutego 2023 09:05:49
    Profile Avatar

    Prawda, chodzisz sam na chodnik, bo nikt nie chce z tobą współpracować, jesteś zakałą swego oddziału i sztygar tak cię dzieli, by reszta miała z tobą święty spokój, na dodatek masz 2 lewe ręce do pracy kołku.

  • Sonyr 27 lutego 2023 08:37:29
    Profile Avatar

    To jest cyrk, te niby 2700 brutto czyli około 1900 na rękę mają nam wypłacać do wypłaty czyli 10-teg w marcu, maju i lipcu, w wypłacie się te pieniądze stracą i z 1900 może będzie wypłata wyższa o 1000 zł jak to jest zawsze gdy coś włączają do wypłaty, dramat.

  • Prawda 27 lutego 2023 07:59:47
    Profile Avatar

    STARY na moje miejsce jie ma chętnych, jestem samodzielnym elektrykiem z uprawnieniami , chodzę na przodek i możesz mnie cmoknąć w pompkę . Poczytaj ostatnie wypowiedzi na ten temat prezesa PGG a potem płacz i pisz dalej swoje wypociny

  • Merlin 27 lutego 2023 07:50:32
    Profile Avatar

    O dyrektywie metanowej pisał kolega Stary. Zresztą zgadzam się w 100%. Coś mi się wydaje, że aktualne działania (podwyżki) są pozorowane, bo nadchodzą wybory, a unia zła zamknie gornictwo, a nasi nic nie robili. Siedzieli z założonymi rękami. Więc gdzie były i są związki? Podwyżki nic nie dadzą jak nas zamkną...

  • To ja 27 lutego 2023 07:34:50
    Profile Avatar

    Merlin dyrektywa metalowa nie sprawi że rząd się może pozbyć w białych rękawiczkach górników bo my nie znikniemy, jest nas wystarczająco dużo, mamy rodziny, są firmy około górnicze i oni mają też rodziny razem ss to setki tysięcy osób. Uruchomią najwyżej urlopy górnicze i tyle, tylko co będą robić wtedy biedni związkowcy?

  • Jack 27 lutego 2023 07:17:28
    Profile Avatar

    W tym co Merlin piszę jest niestety smutna prawda. Niestety związki mydlą oczy nam średnią na poziomie 12tys, której większość nigdy nie osiągnie, gdyby związki walczyły o jasny przekaz i zapis że każdy dołowiec dostanie o 1500 to byłoby inaczej.

  • Merlin 27 lutego 2023 06:58:11
    Profile Avatar

    Do Roman: Geniusz, stąd się wziął, że w styczniu dostajesz kase za zeszły rok, za grudzień, w lipcu za czerwiec, więc policz na palcach ile wypłat za ten rok dostaniesz do lipca, GENIUSZU. Ktoś słusznie zauważył, że ostatni dodatek ma być w lipcu. Jednolity system premiowania ma być od lipca, ale nie jest nigdzie napisane czy od 10 lipca (wypłata za czerwiec) czy od 10 sierpnia - wypłata za lipiec. BIADOLĄCY zapominają, że barbórka i 14tka też jest w tej podwyżce ujęta, i DEPUTAT WĘGLOWY - zachęcam do zaczerpnięcia wiedzy i poczytania porozumienia trójstronnego z 27.02.2017. Najlepiej biadolić, obrzucać się g...., łałałą bo 15,4% to 1500 zł na rękę mi wyszło. Konta sobie załóżcie dodatkowe bo się wam kasa na kontach nie pomieści. Ludzie spoza branży wchodzą tu, czytają, i się śmieją. i patrzą, że dostali a im się w 4 literach przewraca. TAK TO WYGLĄDA - dobrze napisał, dla niektórych jest to nie do ogarnięcia i nie do przeskoczenia, bo jeden baranek policzył, że 1500 na rękę mu wyszło i teraz całe stado będzie powtarzać, i spróbuj takiemu co wytłumaczyć to będzie Ci do gardła skakał bo jemu się należy. Nie ma argumentów, SIĘ NALEŻY - no rewelacyjne podejście życiowe, pogratulować GENIUSZU.

  • Stary 26 lutego 2023 20:20:13
    Profile Avatar

    Śmiać mi się chce z tego wszystkiego co tu czytam. Dostaliście 19200 wyrównania w 2022 brutto czyli jakieś 17% średniej płacy. A w tym roku byście chcieli mieć to wyrównanie wliczone + dodatkowe 15%. Co wy myślicie ze złoto wydobywacie? Co z tego że w jsw więcej zarabiają, to inna spółka i ma inne dochody i przychody i wydobywa inny węgiel. To tak samo jakbyście mieli pretensje robiąc u prywaciarza że inny prywaciaz więcej płaci. Nie pasi to idźcie do jsw. Na waszym miejscu bardziej bym się martwił o to co wyniknie z dyrektywy metanowej która mają glosowac( o ile wiecie o czym mowa) Bo rząd ma teraz niesamowita okazję się was pozbyć dzięki UE i dodatkowo to na nich zwalić mówiąc że nic nie mogli zrobić.

  • BHP 26 lutego 2023 12:53:01
    Profile Avatar

    Prawda, kogo ty obchodzisz, na twoje miejsce jest 10 innych, więc papapa.

  • Merlin 26 lutego 2023 12:13:10
    Profile Avatar

    Społeczeństwo nas postrzega jak pazerniaków. Ludzie nie mają pojęcia jak jest na dole. Nie zdają sobie sprawy z warunków jakie mamy na dole. Ale Ci sami ludzie wchodzą o czytają te narzekania, narzekania w stylu NARZEKAM BO Narzekam, i myślą sobie, że w większości nie mają co liczyć na podwyżki. A my jako górnicy mamy i narzekamy. Może warto pomyśleć, że ten system naszych plac jest tak zawiły, że głowa mała, że tak naprawdę nawet jak wprowadzimy nowy to też będzie miał wady i znów część z nas będzie narzekać i zapewne słusznie. Ale nie. Najlepiej jest narzekać. Mało. Mało. Mało. Ludzie jak nie wiedzieli jak jest na dole tak dalej wiedzieć nie będą, ale widzą co tu się bebla. Jest takie powiedzenie, rzucić świnią diamenty będą narzekać, że twarde. Nie zachęcam do 100% zadowolenia, ale wieczne narzekanie i przelewanie frustracji nic nie wnosi. PRAWDO i Tobie podobni napisz swój pomysł na sprawiedliwy system płac. W 5 minut znajdę 10 wad. Może dlatego nikt nie rusza aktualnego systemu plac, bo wymyślenie czegoś nowego będzie rodzić nowe napięcia społeczne i niesprawiedliwości? Dobrze wiemy, jako pracownicy kopalni, że są stanowiska, na których zarobki powinny być jeszcze niższe niż są. Ale kto przyszedłby pracować za mniej? Każdy chce godziwie zarobić. Tak samo jak są stanowiska na których zarabia się za dużo. Nie ma sposobu aby wszystkich zadowolić. I nic nie zmieni niezadowolenia co niektórych. AMEN

  • Merlin 26 lutego 2023 12:00:32
    Profile Avatar

    Do PRAWDA. Żeś się chłopie nakręcił. Wrzucasz do jednego wora wszystkich. Częściowo zgadzam się z Twoimi rozgoryczeniami. Związkowcem nie jestem i nie będę. Ale Ty. Myślisz, każdy powinien dostać 1500 na rękę podwyżki? Serio każdy? Niestety to tak nie działa... Mam wrażenie, że ktoś palnął, że płaca zwrośnie o 15,4% (średnia zarobków). Tzn nawet nie palnął tylko tak będzie, ale to ŚREDNIA. A większość wyliczyła, że wyjdzie im 1500 na rękę. No niestety tak nie będzie. I dla niektórych te 2700x3 i podzielić na 5 czy 6 będzie więcej niż 15,4% ich wypłaty, a dla niektórych mniej. Każdy sobie zdaje sprawę jakie składowe ma jego wynagrodzenie. Wieczne płacze, że podwyżki małe. Miejmy pretensje do związków, o rzecz fundamentalną, że przez tyle lat nie wywalczyli przejrzystego systemu płacy, który byłby w dużej części niezależny od dodatków i premii. I jeszcze raz powtarzam, średnia płacą wzrośnie, to nie znaczy, że 1:1 każdy dostanie tyle samo na rękę. I w zasadzie to nie ma przy obecnym systemie płacy sprawiedliwej metody, aby każdy relanie zauważył taką samą procentową podwyżkę. No bo jak? Podstawę (stawki grup) zwiększysz? O ile procent? A jak masz różne procentowe premie na stanowiskach i jeszcze na kopalniach, to magia procentu składanego narobi takich rozbieżności, że się już nie połapiemy w ogóle ile kto dostał realnie podwyżki, i realnie znów część będzie zadowolona część nie. Niezadowoleni niech wymyślą super system płac i premiowania, taki który w razie podwyżek będzie odporny na niesprawiedliwość, później niech założą związek i przeforsują swój pomysł. Najlepiej biadolić o czymś o czym nie ma się zielonego pojęcia i narzekać. System oceniania w szkołach też jest niesprawiedliwy, ale taki model jest przyjęty. Też Ci PRAWDO nie pasowały oceny w szkole bo były nieproporcjonalne do ilości Twoich szarych komórek?

  • Roman 26 lutego 2023 09:05:31
    Profile Avatar

    Skąd się wziął geniusz któremu wyszło, że w pierwszym półroczu jest 5 miesięcy... przecież w lipcu dostaniesz wypłatę za czerwiec i według tekstu z artykułu łącznie z tym śmiesznym dodatkiem. Dopiero w sierpniu dostaniesz za lipiec i to będzie wypłata wypłacona zgodnie z nowym układem zbiorowym. Inna sprawa, że związki też nie informują jak będzie wyglądać nowa umowa, nowe warunki w układzie zbiorowym. Jeśli wypłaty podskoczą o 1350brutto od lipca to zostaliśmy oszukani. Wypisuje się ze związków!

  • Krzych1989 26 lutego 2023 06:10:29
    Profile Avatar

    Przerobka dostanie podobno 2200zl x3 6600 brutto za pol roku. tj 4700 netto na 6miesiecy. Co to ma byc . wszyscy mieli dostac. podwyzke 15,4% z 10400brutoo czyli 1600brutto co miesiac a teraz polowa mniej sie okauje. znowu nas zz oszukuja

  • Prawda 25 lutego 2023 16:23:56
    Profile Avatar

    Wiecznie mało i te twoje mądrości typu Ekonomia spółki to nie matematyka z gimnazjum to sobie zostaw dla swoich w domu. Skoro z ciebie taki znawca a coś mi zalatujesz związkowcem to policz no czy w innych spółkach gdzie im podniesiono stawkę (czyli nie dodatki Barbórki itp) ile tam dostali podwyżki?? Bo nas chcą jak zwykle wyrolować związki razem z zarządem. Dlaczego panowie związkowcy skoro spotkanie było w środę pierwsze info było dopiero w piątek jak wszyscy już mieli weekend ? Strach obleciał że będą telefony i wizyty w biurze? Do następnego mistrza co to wylicza na tej stronie że w lipcu będzie wypłata za czerwiec i jakieś inne dyrdymały które nikomu jie są potrzebne, kolego podwyżka ma być za 1 półrocze i koniec tematu a swoje politykowanie i wyliczenia sobie schowaj w kieszeń. Prawdziwym szczytem oszustwa jest zasłanianie się lipcowym terminem że niby będzie ujednolicenie zarobków ( już miesiąc temu słyszałem że ten termin nie będzie dotrzymany) i przez to nie można teraz podnieść stawki, niby co ma jedno do drugiego?? Jakim prawem zwiazki bez żadnej masówki decydują za nas w dodatku na nasza niekorzyść? Wszyscy normalni wypisywać się od zaraz z związków ( jak zrozumią kto tu na kogo płaci to zawsze można wrócić) to może zaczną się interesować naszym zdaniem, wystarczy iść do rachuby żeby się wypisać nawet nie trzeba się widzieć z tymi pracusiami związkowymi, mojej składki już nie zobaczą

  • Wojtek 25 lutego 2023 15:23:04
    Profile Avatar

    Pozdrawiam Jarosława Wszechmocnego Prezesa. Dojną Polskę daj nam Panie. Zakładam fundację.

  • Adam 25 lutego 2023 15:03:19
    Profile Avatar

    Jak sprawdzimy pit w przyszłym roku i nie będzie pasować to nawet nie ma do kogo mieć pretensji, związki się jakoś wytłumaczą a pgg powie że związki tak podpisały. Teraz ma być czarno na białym udowodnie skąd takie stawki dodatków! Pewnie już myślą gdzie wiosenną wycieczkę zorganizować.

  • Ryl z PGG 25 lutego 2023 13:04:31
    Profile Avatar

    Poczekajcie chłopaki na PIT 11 w przyszłym roku. Pomnożycie sobie wtedy swój dochód za 2022r razy 15,4%.Rachunek prosty jak d.......e Jak się nie będzie zgadzało to znaczy,że zwąchole są na UJ potrzebni.

  • clon 25 lutego 2023 08:20:50
    Profile Avatar

    Maksymilian ~~ karta górnika liczona ze stawek pochodzących z 2007 gdzie minimalna krajowa wynosiła 936zł , trochę kpina

  • Krzyś 25 lutego 2023 07:50:57
    Profile Avatar

    Wiecznie mało. Widzisz Twoja wypowiedź pokazuję jak bardzo nas kiwają związki i pgg. Już w styczniu miała być deputat większy...no i był ale obcięli jak zwykle premie i miałem tyle samo co w grudniu za listopad. Wiecznie operuję się pojęciem średniej pgg, dodatkami, itp. co za głupota. Nasze umowy powinny być przejrzyste. Jesteś zatrudniony na takim stanowisku zarabiasz konkretną kwotę plus możliwe premię. U nas jest średnia jakaś i każdy ma nadzieję że dostanie to co w roku 2022 czyli taką jaką miał wypłatę za miesiąc plus 1k netto inflacyjne plus 15.4%podwyzki plus deputat. Okaże się tylko że to będzie śnieżne 700zl ale jakaś tam średnia będzie się zgadzać. Ciekawe kto to widział i jak liczy...

  • Maksymilian 25 lutego 2023 07:21:47
    Profile Avatar

    Znając realia panowie górnicy to 700zl netto do wypłaty to będzie maksymalna kwota jaką dostaniemy jak zwykle zostaniemy oszukani. Od 10 lat nie było żadnych znaczących podwyżek jedyne co powoli rośnie to karta górnika.

  • Kolejkorz 24 lutego 2023 22:04:31
    Profile Avatar

    Bracia górnicy ktoś chyba ma nas za durni. Myślą że my liczyć nie potrafimy. Chcą nas zrobić w c.h.u.j.a .

  • Jajo 24 lutego 2023 21:21:46
    Profile Avatar

    Rylek twoja sprawa ,że wszyscy wiedzą jak są płatne weekendy .

  • Teraz 24 lutego 2023 21:11:15
    Profile Avatar

    Wojtek Jakie 950 netto do wypłaty? Przecież same inflacyjne dzieląc przez 12 miesięcy wychodzi tysiąc i od tego 15% miało być chyba że ta śmieszna średnia bazowa jest tak zawyżona przez tzw kadrę i biurowce. Co na to ZZ , zero komunikatów

  • Wiecznie mało 24 lutego 2023 20:56:47
    Profile Avatar

    Pozwolę sobie wytłumaczyć wszystkim znawcom. Fundusz płacy dzieli się na wynagrodzenie miesięczne, węgiel, Barbórka i 14ka, jubilat. Wzrost dotyczy funduszu płacy i średnie wynagrodzenie na pracownika będzie wynosić 12k ubiegły rok został zamknięty na 10k z hakiem. We wszystkich dokumentach jest mowa o tych wskaźnikach a nie o miesięcznym wynagrodzeniu. „Podwyżka” o poziom inflacji i jednorazówki z ubiegłego roku zostanie podzielona na wymienione wyżej elementy co będzie miało pokrycie w skali rocznej. Ekonomia spółki to nie matematyka z gimnazjum.

  • Wojtek10 24 lutego 2023 19:45:11
    Profile Avatar

    Będą 3 premie po 2700zł brutto to bedzie chyba około 1900zł netto czyli do lipca górnicy otrzymają 5700zł na rękę bardzo słabo patrząc na ubiegły rok. Związki wyliczyły że miesiecznie będzie 550-650zł na rękę miesięcznie więcej od 1 lipca życie pokaże..

  • Misiu 24 lutego 2023 19:16:54
    Profile Avatar

    W lipcu wypłata będzie po staremu! Za czerwiec. Wypłata po nowemu będzie 10 sierpnia. Za lipiec. .....jedna z tych trzech premii ma być opłacona 10 lipca(dlatego że wypłaty będą po staremu)

  • Merlin 24 lutego 2023 19:01:11
    Profile Avatar

    1620 brutto to jakieś 1100 netto. Dodaj do tego podniesiony deputat węglowy, który jest częścią wynagrodzenia (stety albo niestety).

  • Górnik 24 lutego 2023 18:33:13
    Profile Avatar

    Ale oszusty dali mniej podwyżki niż premi w tamtym roku. Gdzie tu zwrost średniej płacy z 8800zl na 12100. Zł. Te związki to są daremne. Dobrze że się wypisałem. Ta kwota to powinna być co miesiąc a nie co dwa. Z JSW mówią że jesteśmy tania siła robocza. Obiecują jedno a dają połowę mniej. Tragedia. !!!

  • Sexy papi 24 lutego 2023 18:29:38
    Profile Avatar

    Puścili artykuł i czekają na reakcję, dlatego w poniedziałek będą jeszcze rozmowy a teraz badają jaka będzie reakcję na podaną kwotę wzięli zniewiadomo skąd i nikt niewie czy brutto za miesiąc czy netto za dwa miesiące, wszystko to jest jedna mafia

  • Marcin 24 lutego 2023 17:54:33
    Profile Avatar

    Merlin jak podzielisz 8100 na 5 to masz 1620 brutto. Dalej się nie zgadza. Podwyżki powinno wyjść około 1500 netto

  • Merlin 24 lutego 2023 17:25:12
    Profile Avatar

    W lipcu pany dostaniecie wypłatę za czerwiec. I ma być ona po nowemu. Więc jak w lutym było za styczeń itd aż do czerwcowej wypłaty za maj, daje to 5 wypłat po staremu. A NIE 6. W styczniu dostaliśmy za grudzień. 8100/51620 co na rękę jest jakieś 1100 z haczykiem na rękę miesięcznie. Wypłaty są z dołu płacone. Flapsy z góry. Amen.

  • Zefel 24 lutego 2023 17:13:07
    Profile Avatar

    Jakby nie patrzeć, jeśli „podwyżki” pozostaną w przedstawionych założeniach to nie dość, że nie wyrównana zostanie inflacja z 2022 r., to całkowicie nie obejmie inflacji z 2023. Jak wielu napisało, PIT-11 za 2023 będzie niższy od 2022! Gdzieś umknęła mi deflacja?

  • Żagiel 24 lutego 2023 15:40:50
    Profile Avatar

    Do Zniesmaczony. W 2022 średnia pgg wynosiła 8800brutto. Dodatkowo dostaliśmy około 12000 netto dodatku inflacyjnego. W tym roku dodatek intencyjny ma wejść w wypłatę i to oznacza, że każda miesięczna wypłata powinna wzrosnąć o około 1000 zł netto. Dodatkowo od tego miała być podwyżka 15.4% i zwiększony deputat ( o 400zl jeśli pobierasz co miesiąc). Reasumując powinniśmy dostać co najmniej 1500zl netto co miesiąc! Te 8100 za pół roku w żadnym wypadku nie rekompensuje tego co wyżej opisałem. Okaże się że miesięczna wypłata jest podniesiona tylko o 1350 brutto!

  • bart80 24 lutego 2023 15:40:05
    Profile Avatar

    Przepraszam Wojtek10 Moja riposta jest do Zniesmaczony.

  • Misiu 24 lutego 2023 15:19:54
    Profile Avatar

    Jaka pseudo matematyka ? Z premiami inflacyinymi wynoszącymi 19 000 zł średnia zarobków wyniosła 10 400 zł za zeszły rok. W tym roku średnia powinna wynosić 12 000 zl. Więc żeby podwyżki były podwyzkami to oprócz tych 19000 tys powinniśmy dostać kolejne 19000 zł. Oczywiście lepiej w comiesięcznych wyplatach. Narazie dostajemy śmieszne 8100 zł. Zarabiamy dużo mniej niż rok temu!

  • bart80 24 lutego 2023 15:17:36
    Profile Avatar

    Do Wojtek10;Wyliczyłeś 1350 zł brutto miesięcznie To zajebista matematyka jest Kwota bazowa wzrosła z 9060 do 10480 brutto i dopiero z tej kwoty podwyżka 15,4%.To sobie policz dobrze bo mi wychodzi ok 1350 netto na miesiąc.

  • bart80 24 lutego 2023 15:06:57
    Profile Avatar

    Zobaczymy w przyszłym roku PIT 11 Jak dochód nie będzie o 15,4% wyższy niż teraz to wejdę do biur podróży i nie będę miał dla nich ciepłych słów Pozdrawiam wszystkich górników dołowych i nie pozdrawiam zwącholi.

  • Wojtek10 24 lutego 2023 14:43:10
    Profile Avatar

    To będzie 1900zł na ręke 2700 to kwota brutto

  • Zniesmaczony 24 lutego 2023 14:40:51
    Profile Avatar

    Czego barany nie rozumiecie? W tym roku nie ma żadnych inflacyjnych płaconych! Te trzy kwoty po 2700 zł to jest wasza podwyżka za pierwsze sześć miesięcy. A dostaniemy ją w tej formie bo nowy system do obliczania pensji będzie dopiero od lipca działał. W drugiej połowie roku ,druga taka kwota 8100 brutto będzie równo podzielona po kawałku w każdej kolejnej wypłacie. Czyli o 1350 brutto mają być wyższe wypłaty od lipca. Na rękę mniej więcej powinno wyjść 950 zł, oczywiście zobaczymy jak będzie. Można być zadowolonym lub nie, ale jak czytam wypowiedzi i pseudo matematykę niektórych ryli to ręce mi opadają

  • Stary 24 lutego 2023 14:32:19
    Profile Avatar

    A ja bym nic nie dał nikomu,bo to ino niesnacki przynosi i zazdrość ,bo czemu ja tyle a tamten tyle Guzik i nul.

  • P****a 24 lutego 2023 14:31:30
    Profile Avatar

    Komentarz usunięty przez moderatora z powodu złamania regulaminu lub użycia wulgaryzmu.

  • T***a 24 lutego 2023 14:26:50
    Profile Avatar

    Komentarz usunięty przez moderatora z powodu złamania regulaminu lub użycia wulgaryzmu.

  • Ma*********el 24 lutego 2023 14:24:41
    Profile Avatar

    Komentarz usunięty przez moderatora z powodu złamania regulaminu lub użycia wulgaryzmu.

  • Johan 24 lutego 2023 14:18:27
    Profile Avatar

    To ktoś w tych związkach nie umieją liczyć czy co? 2700 na dwa miesiące to jest podwyżka o 15.4%? Podpisują porozumienia a później co innego ustalają między sobą..

  • j⚒k 24 lutego 2023 13:52:05
    Profile Avatar

    Pan ziętek wyśmiał podwyżki w JSW teraz czekam jak pochwali się swoim wyczynem w PGG!A górników pytam gdzie kolejki po wypisy z biur wycieczkowych!?

  • Misiu 24 lutego 2023 13:51:00
    Profile Avatar

    Przecież to oszustwo! Za same dodatki informacyjne rok temu było 19 200 brutto. Teraz w pierwszym półroczu chcą zdać 8 100! A miały być dodatki wliczone do średniej i wszystko 15,4 % w górę. A będzie mniej. W I półroczu 2023 roku zarobimy o wiele mniej niż w II półroczu 2022 roku. Związki nas wykiwaly!!!

  • Jacek 24 lutego 2023 13:46:40
    Profile Avatar

    @Tak to wygląda, pełna zgoda z tym co napisałeś! Jeszcze mamy mieć większy deputat... jeśli ktoś się spodziewał podwyżki o około 1500 na rękę to się chyba wkurzy!

  • Tak to wygląd 24 lutego 2023 13:36:13
    Profile Avatar

    To taką podwyżkę dostaliśmy że zarobki będą niższe niż w roku 2022... Wyrównania inflacyjne w roku 2022 wyniosły łącznie 19 200 zł. Tydzień temu wszędzie trąbili że dostaniemy podwyżki 15,4 % a kwota bazowa będzie powiększona o ww. wyrównanie inflacyjne. Zarobki średnie w ubiegłym roku wynosiły 9060 (bez dodatku inflacyjnego) mają wzrosnąć do ponad 12000. Żeby mówić tu o podwyżkach 15% górnicy powinni dostać to samo co w ubiegłym roku z wyrównaniem inflacyjnym + 15%. A tymczasem za 6 miesięcy dostaniemy 8 100 zł czyli mniej niż wyrównanie inflacyjne nie mówiąc już o jakichkolwiek podwyżkach. Śmiechu warte...

  • Sonyr 24 lutego 2023 13:33:11
    Profile Avatar

    Te niby 2700 zł to ma być brutto czy na rękę?

  • Kajtek 24 lutego 2023 13:25:16
    Profile Avatar

    Jakby nie liczyć to nie pasuje. 3x27008100 gdy to rozłożyć na 6miesiecy wychodzi, że za każdy miesiąc dostaniemy 1350brutto. Dodatki z poprzedniego roku miały być wliczone w wypłaty w 2023 co już daje podwyżkę na miesiąc 1000netto. To gdzie jest podwyżka o 15,4procenta jeszcze? Podejrzewam, że nas znowu oszukano...

  • rylek 24 lutego 2023 13:18:20
    Profile Avatar

    Wszyscy dostaną tyle samo Ci co tyrają łacznie z weekendami oraz lenie,chorobowicze i związkowcy!Bravo biura wycieczkowe !

  • Zdzichu 24 lutego 2023 13:09:31
    Profile Avatar

    Szkoda że takich informacji niema na stronach związkowych!Ale jak znów się górników wykiwało to czym się chwalić mają związkowcy!

  • GACTN
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Zwolnienia grupowe w węglowej spółce? Prezes odpowiada
30 września 2024
29.7 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]