Logowanie do konta użytkownika
Konto użytkownika
Imię i nazwisko/nick
E-mail
Hasło
Powtórz hasło
Newsletter
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
NAJNOWSZE GALERIE
Pracownicy kopalni Chwałowice zatrzymani
6 lutego 2023
Twardzi górnicy grają w rugby w Hegemonie!
4 lutego 2023
Modlili się za pomyślność górników
2 lutego 2023
Dzielny Elf taty górnika!
30 stycznia 2023
Unia popełnia surowcowe samobójstwo
30 stycznia 2023
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
18 stycznia 2023 Polska Agencja Prasowa DOSTĘPNA GALERIA: (0)

W 2023 r. zakończy się większość prac na odcinku Rail Baltica Czyżew-Białystok

Spółka, która realizuje prace na Rail Baltica podsumowała, że w 2022 r. w ramach prac na odcinku Czyżew-Białystok kontynuowano prace na tej linii, m.in. na sześciu stacjach i 12 przystankach kolejowych
fot: Tomasz Rzeczycki

W 2023 r. zakończy się większość prac na 71-km odcinku Czyżew-Białystok międzynarodowej linii kolejowej Rail Baltica. W 2024 r. będą kontynuowane prace na stacjach kolejowych Białystok i Łapy na tej trasie - podały w środę w komunikacie PKP PLK.

Modernizacja tej linii to największa realizowana obecnie w Podlaskiem inwestycja kolejowa. Inwestycja - jak podawały wcześniej PKP PLK - to koszt 3,4 mld zł. Ok 3 mld zł z tej kwoty to dofinansowanie z UE z programu CEF - Connecting Europe/ Łącząc Europę.

Na przełomie stycznia i lutego (2023) dostępny będzie drugi tor na odcinku Kietlanka - Czyżew. Pociągi pojadą nowym torem między Białymstokiem, a Łapami. W kolejnych miesiącach będą oddawane do użytku nowe perony i wiadukty - podały w komunikacie PKP PLK.

Dodano, że w połowie 2023 r. będzie oddany do użytku przystanek kolejowy Białystok Zielone Wzgórza.
- W drugim półroczu gotowe będą mosty nad Narwią w Uhowie. Większość prac na odcinku Czyżew - Białystok zakończy się w 2023 r., na 2024 r. zaplanowano kontynuację robót na dwóch największych stacjach - Łapy i Białystok - poinformowały PKP Polskie Linie Kolejowe.

Spółka, która realizuje prace na Rail Baltica podsumowała, że w 2022 r. w ramach prac na odcinku Czyżew-Białystok kontynuowano prace na tej linii, m.in. na sześciu stacjach i 12 przystankach kolejowych.

Podano, że zaczęły się prace na stacji w Łapach, gdzie będą zbudowane dwa wiadukty i cztery przejścia podziemne, kontynuowane są prace na stacji Białystok przy przebudowie nowego peronu, przejścia podziemnego.

Pozytywne zmiany związane z modernizacją linii Rail Baltica to nowe możliwości prowadzenia ruchu pociągów. Od września do Czyżewa dojeżdżają z Warszawy pociągi regionalne. Od stycznia 2023 r. wróciły pierwsze składy regionalne z Białegostoku. Do pociągów można wsiadać z nowych peronów na przystankach Kity i Dąbrowa - Łazy. Ruch pociągów prowadzony jest po dwóch nowych torach na 28-kilometrowym odcinku Czyżew - Racibory - podsumowało prace na Rail Baltica PKP PLK.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
Aktualności powiązane
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (1) pokaż wszystkie
  • Żołnierz z Małki 29 stycznia 2023 05:12:51
    Profile Avatar

    No teraz to kasy kasa. Ja przebudowywałem ten szlak kolejowy w 1989r. Jako żołnierz bip-u na tzwtor bezstykowy. Zapłacili żołd ( 600zł)

  • NWCEQ
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Jest porozumienie. Górnicy dostaną podwyżki przekraczające inflację
3 lutego 2023
39588 odsłon
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]