Opieka informatyczna w dzisiejszych czasach potrzebna jest w zasadzie każdej firmie. Kwestią otwartą pozostaje jej zakres oraz sposób, w jaki jest sprawowana. Wahasz się pomiędzy zatrudnieniem własnego zespołu informatyków oraz outsourcingiem IT? Przeczytaj, dlaczego w Twoim przypadku ta druga opcja może okazać się lepszym wyborem.
Czy Twoja firma na pewno potrzebuje własnego działu IT?
Zacznijmy od tego, że nie każda firma musi zatrudniać informatyka na etacie, chociaż znakomita większość biznesów do pracy wykorzystuje komputery. Stworzenie wewnętrznego działu IT może okazać się bezcelowe. Jeżeli profil działalności Twojej firmy nie jest ściśle związany z sektorem IT, a oprogramowanie, z którego korzystają zatrudnieni, jest jedynie narzędziem pracy, a nie jej przedmiotem, nawiązanie współpracy z zewnętrznym dostawcą usług informatycznych może być strzałem w dziesiątkę. Kontynuuj czytanie tego artykułu i rozważ tę opcję, nawet jeśli do tej pory nie była przez Ciebie brana pod uwagę.
Niższe koszty
Zewnętrzny opiekun IT to przede wszystkim niższe koszty w porównaniu z wewnętrznym działem. Współpraca w takim przypadku opiera się na swego rodzaju subskrypcji, a nie na zatrudnieniu konkretnych osób. Nie ponosisz zatem kosztów rekrutacji ani utrzymania pracowników, płacisz jedynie za samą usługę. Zaoszczędzone w ten sposób środki możesz przeznaczyć na rozwój innych działów w firmie.
Szybkie wdrożenie
Kolejna kwestia przemawiająca na korzyść outsourcingu IT to szybkie wdrożenie. Firmy oferujące tego typu usługi mają gotowy plan działania oraz procedury wypracowane na podstawie doświadczenia z poprzednimi klientami. Przekazanie opieki nad sieciami komputerowymi przebiegnie zatem płynnie i nie obniży produktywności firmy. Wdrożenie nowego pracownika lub całego działu IT może natomiast rozciągnąć się w czasie.
Elastyczny model współpracy
Jeśli skorzystasz ze wsparcia partnera oferującego usługi IT dla firm w Gdańsku, Warszawie czy innych miastach, współpraca będzie elastyczna, bo jej warunki ustalane są indywidualnie, z uwzględnieniem potrzeb Twojego biznesu. W tym przypadku masz ogromny wpływ na zakres świadczonych usług. Co więcej, jeżeli zajdzie taka potrzeba, w trakcie współpracy zakres obowiązków opiekuna IT możesz na bieżąco poszerzać o kolejne usługi.
Przeniesienie odpowiedzialności na podmiot zewnętrzny
Do listy zalet outsourcingu IT należy dopisać również przeniesienie odpowiedzialności na dostawcę usługi. Oznacza to, że problemy z zakresu IT nie muszą być rozwiązywane wewnątrz Twojej firmy. Partnerzy IT oferują helpdesk, do którego można się zwrócić w przypadku zaburzenia pracy oprogramowania czy poważniejszej awarii. Pomoc bardzo często oferowana jest przez 24 godziny na dobę. To nieoceniona korzyść outsourcingu IT, którą docenisz szczególnie wtedy, gdy komplikacje wystąpią poza standardowymi godzinami pracy.
Sprawna organizacja
Wbrew pozorom, outsourcing w przypadku usług IT najczęściej oznacza też sprawniejszą organizację, mimo że mamy tu do czynienia z podmiotem zewnętrznym. Wszystko dlatego, że usługi świadczone są nieprzerwanie, a wszelkie urlopy czy zwolnienia lekarskie pracowników nie mają na nie wpływu, jak miałoby to miejsce w przypadku zatrudniania informatyków na etacie.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.