Kolejna inwestycja w załadunek i transport węgla w kopalniach Polskiej Grupy Górniczej. Tym razem w kopalni Bolesław Śmiały zakończył się ruch próbny węzła do załadunku surowca na wagony kolejowe. Przyspieszy znacznie ekspedycję stowaru do odbiorców.
Przedsięwzięcie udało się zrealizować przed zimą i w to okresie zwiększonego zapotrzebowania na paliwo węglowe.
Na kopalnianej bocznicy jest teraz możliwość równoczesnego ładowania dwóch pociągów dwoma różnymi mieszankami energetycznymi.
- Jesteśmy w stanie ładować nawet 7 do 8 tys. t mieszanek na dobę – potwierdza Zdzisław Klimek, główny inżynier przeróbki mechanicznej węgla w kopalni Bolesław Śmiały.
Procedura załadunku surowca na wagony kolejowe jest w pełni zautomatyzowana i odbywa się z poziomu pulpitu sterowniczego.
Warto przypomnieć, że latem w ruchu Piast kopalni Piast-Ziemowit ruszyła instalacja do załadunku sortymentów grubych na ciężarówki. Rozwiązanie skraca czas załadunku i ekspedycji surowca, zwiększa też jego dobową sprzedaż.
Podczas załadunku taśma ładująca porusza się wzdłuż samochodu zsypując surowiec równomiernie na platformę ciężarówki. Osoba obsługująca załadunek pracuje teraz z specjalnym pomieszczeniu obsługując pulpit sterowniczy. Niezbędne informacje o bieżącym stanie załadunku wyświetlane są na monitorze.
Nowe rozwiązanie oszczędza koszty ładowania i transportu kolejowego. Więcej jest też sortymentu węgli grubych, które oferuje się odbiorcom.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.
Budujcie i szykujcie od razu spis obiektów i projekty techniczne wyburzenia bo w 2028 wchodzimy na Bolka i zaczynamy wyburzanie :D