REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
25 lipca 2022 11:37 Energiapress.pl Opracowała: AMC

Kolej: Ten innowacyjny czujnik jest produkowany w Katowicach

Nowa wersja czujnika ELS-96 została zaprojektowana w Polsce i jest produkowana przez zakład Alstom w Katowicach
fot: Alstom

Alstom, lider w dziedzinie inteligentnej i zrównoważonej mobilności, uzyskał od PKP PLK zezwolenie na stosowanie czujnika koła ELS-96 na głównych trasach kolejowych w Polsce. Proces certyfikacji trwał ponad dwa lata i wymagał zastosowania odpowiedniej procedury obejmującej 9-miesięczne testy eksploatacyjne. Czujnik jest zgodny z technicznymi specyfikacjami interoperacyjności (TSI), co oznacza, że jest zgodny z normami UE i w pełni kompatybilny z taborem i typami szyn stosowanymi w Polsce - informuje spółka.

ELS-96 to urządzenie przeznaczone do wykrywania przejazdu kół kolejowych po torach będące głównym elementem licznikowego systemu detekcji niezajętości. Przekazuje ono informacje o liczbie kół, które przejechały przez obszar, na którym zainstalowana jest głowica czujnika koła. Na tej podstawie współpracujące systemy są w stanie określić, czy odcinki torów są zajęte, co umożliwia identyfikację miejsca, w którym na sieci kolejowej znajduje się pociąg.

- Czujniki koła Alstom z powodzeniem sprawdzają się w eksploatacji zarówno na torach na pustyniach Algierii, jak i w mroźnych rejonach o temperaturze poniżej -50 st. C - mówi Adam Juretko, wiceprezes Alstom w Polsce.

- Dzięki zastosowaniu tego najnowocześniejszego rozwiązania znacznie zmniejsza się ilość urządzeń, które muszą być zainstalowane w torach. Masa i pobór mocy systemu są niższe w porównaniu z poprzednią wersją, co przyczynia się do zmniejszenia kosztów wdrożenia, eksploatacji i utrzymania związanych z tym systemem – dodaje.

Zintegrowany czujnik koła ELS-96 komunikuje się z innymi systemami poprzez bezpieczny interfejs transmisji danych. Spełnia on wszystkie wymagania środowiskowe obowiązujące dla tego typu systemów. Czujnik ten jest stosowany na liniach dużych prędkości i w systemach transportu masowego (metro, tramwaje).

System ELS-96 jest montowany bezpośrednio na szynie i może być używany w dowolnych warunkach środowiskowych, ponieważ jest odporny na wysokie i niskie temperatury, wilgotność i wibracje. Działa w pełni pod wodą. Całkowicie automatyczny proces regulacji, a także zdalna diagnostyka i możliwość aktualizacji oprogramowania ułatwiają prace konserwacyjne. Zintegrowana konstrukcja systemu zapewnia znacznie wyższą kompatybilność elektromagnetyczną (EMC), zwiększając tym samym bezpieczeństwo i dostępność całego systemu.

Na całym świecie eksploatowanych jest ponad 50 tys. czujników koła produkcji Alstom, z czego 15 tys. w Polsce (ELS-95 - poprzednia generacja systemu). Nowa wersja czujnika ELS-96 została zaprojektowana w Polsce i jest produkowana przez zakład Alstom w Katowicach. Takie urządzenia są już stosowane w innych krajach, takich jak Holandia, Wielka Brytania czy Indie.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • DYAJN
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]