PGE, czyli największy polski koncern energetyczny, uporządkował projekty sponsoringowe, aby poprawić ich skuteczność, zwiększyć wsparcie na rzecz lokalnych społeczności oraz angażować się w nowe obszary jak e-sport – poinformowały służby prasowe spółki. Trzema filarami raportu sponsoringowego Grupy za 2021 r. są sport profesjonalny, sport amatorski dzieci i młodzieży oraz kultura wysoka.
Uporządkowanie projektów przełożyło się na efektywność umów sponsoringowych. Ta w 2021 r. wyniosła 863 proc., co w praktyce oznacza, że każda wydana przez PGE złotówka na sponsoring zwróciła się prawie dziewięciokrotnie. Kluczowe kierunki zaangażowania sponsoringowego zostały sformułowane na nowo, aby lepiej realizowały cele aktualnej strategii biznesowej Grupy prowadzącej do transformacji energetyki i osiągnięcia przez PGE neutralności klimatycznej do 2050 roku.
- Działalność sponsoringowa Grupy PGE to świadome, przemyślane i długofalowe działania spójne z naszą działalnością biznesową. Jesteśmy największym przedsiębiorstwem elektroenergetycznym w Polsce, dostawcą energii elektrycznej i ciepła do ponad 5 milionów klientów oraz liderem zmian w polskiej energetyce. Podążając ścieżką transformacji i dekarbonizacji energetyki wspieramy w skali ogólnopolskiej rozwój sportu oraz kultury, budując relacje z lokalnymi społecznościami, które - jako nasi pracownicy, klienci i partnerzy - tworzą otoczenie, w którym działamy. W perspektywie długoterminowej zaangażowanie w tych dwóch obszarach jest inwestycją w przyszłość – mówi prezes PGE Wojciech Dąbrowski.
Projekty uporządkowane
Koncern PGE w 2021 roku przyjął nową strategię sponsoringową. Porządkuje ona projekty sponsoringowe w PGE, tworząc bardziej efektywne warunki promocji, spójne z wizją i skalą działalności biznesowej Grupy PGE oraz wspierające partnerów oraz markę PGE. Kluczowe kierunki zaangażowania sponsoringowego zostały sformułowane na nowo, aby lepiej realizowały cele aktualnej strategii biznesowej Grupy prowadzącej do transformacji energetyki i osiągnięcia przez PGE neutralności klimatycznej do 2050 r.
Nowa strategia porządkuje projekty sponsoringowe, tworząc bardziej efektywne warunki promocji, spójne z wizją i skalą zaangażowania Grupy w działania wspierające partnerów oraz markę PGE. Projekty sponsorowane przez PGE będą w kolejnych latach skupiały się na sportowcach zawodowych i amatorskich, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży. W przypadku kultury wysokiej Grupa PGE będzie wspierała rozwój 15 polskich filharmonii oraz najważniejszych muzeów.
Wsparcie dla ligowców
W ramach nowej strategii PGE wyodrębniła program MOCna Liga PGE, w ramach którego, m.in. kontynuuje sponsoring PGE Narodowego, oraz najlepszej żużlowej ligi świata PGE Ekstraligi. W MOCnej Lidze PGE znajduje się także sponsoring najbardziej utytułowanego w XXI w. polskiego klubu siatkarskiego (PGE Skra Bełchatów) oraz klubów występujących w najwyższych klasach rozgrywkowych koszykówki (PGE Spójnia Stargard) i piłki nożnej (PGE FKS Stal Mielec). W ramach programu PGE wspiera także drużynę I ligi koszykówki mężczyzn PGE Turów Zgorzelec oraz Stal Stalową Wolę, występującą w piłkarskiej III lidze.
Dodatkowo, w ramach programu Sportowa Zima z PGE, Grupa PGE obejmuje wsparciem dwa Polskie Związki Łyżwiarstwa – Szybkiego i Figurowego, a w ramach programu MOC Wiatru - Polski Związek Żeglarski wraz z polską mistrzynią olimpijską z 2012 r. Zofią Klepacką.
Większy akcent na lokalne społeczności
Oddzielną kategorią aktywności największej polskiej grupy energetycznej są lokalne społeczności, bezpośrednio zaangażowane w działalność biznesową PGE. Szczególnie intensywne wsparcie płynie ze strony firmy na rozwój sportu wśród dzieci i młodzieży w ramach programu PGE Junior. W 2021 r. Grupa sponsorowała 16 akademii sportowych w których trenowało ponad 2500 młodych zawodników. Obecnie program ten objął ich już prawie 4000 osób.
W przypadku wsparcia kultury wysokiej, PGE realizuje program Kulturalna Grupa Energetyczna, w ramach którego została mecenasem Galerii Sztuki XIX Wieku Muzeum Narodowego w Warszawie i od 2022 r. również mecenasem Muzeum Narodowego w Lublinie. PGE zwiększyła również wsparcie dla filharmonii działających na terenie całej Polski, obejmując mecenatem 15 z nich. Natomiast program PGE Dumni z Historii obejmuje wsparcie dla Muzeum Powstania Warszawskiego oraz Zamku Królewskiego na Wawelu w Krakowie, gdzie PGE jest Mecenasem Edukacji Zamku Królewskiego i Nowego Skarbca Koronnego.
E-sport, czyli perspektywiczny obszar
Intensywnie rozwijającą się nową dziedziną sponsoringu, otwierającą Grupę na nowoczesne usługi, jest e-sport. Program MOC e-mocji poświęcony jest właśnie współpracy z PGE Polską Ligą E-sportową oraz sekcją e-sportową PGE Turów Zgorzelec. Zaangażowanie PGE w ten perspektywiczny obszar otwiera nowe możliwości znakomicie wpisujące się w założenia biznesowej strategii Grupy, czyli nowoczesne usługi energetyczne.
Specyfika aktywności sponsoringowych Grupy PGE zakłada planowanie długofalowych działań, budujących trwałą rozpoznawalność marki oraz zapewniających wysoką efektywność, która w 2021 roku wzrosła o 60 punktów procentowych. W ubiegłym roku efektywność umów sponsoringowych wyniosła 863 proc., co w praktyce oznacza, że każda wydana złotówka wydana przez PGE na sponsoring zwróciła się prawie dziewięciokrotnie.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.