Inżynierowie z Centrum Badawczo-Rozwojowego firmy Transsystem z Woli Dalszej (Podkarpackie) zakończyli trwające ponad rok prace nad innowacyjnym przenośnikiem taśmowym, przeznaczonym do transportu kruszyw i materiałów sypkich. Zastosowane w jego konstrukcji rozwiązania są unikalne w Polsce i rzadko też spotykane jeszcze w Europie.
- Systemy transportu, stosowane obecnie w większości polskich zakładów, na ogół opierają się na przestarzałej myśli technicznej. Duża ich część była skonstruowana przed wielu laty, a i te instalowane obecnie nie wykazują dużego postępu w swej dziedzinie - wyjaśnia Marek Kiełb, szef Centrum Badawczo-Rozwojowego Transsystemu.
- Powodem takiej sytuacji jest przede wszystkim powielanie rozwiązań technicznych, obniżające koszty projektowania oraz brak środków na poszukiwanie i testowanie nowych. Konsekwencją tej prawdy jest konieczność ponoszenia znacznych kosztów eksploatacji przestarzałych urządzeń, związanych z ich przestojami i - co się z tym łączy - częstym serwisowaniem. Nie można przy tym zapominać o bardzo długim okresie użytkowania tego typu urządzeń - dodaje Marek Kiełb.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.
Może zacznie się bardziej doceniać polskich inżynierów, a ta nowa konstrukcja przyjmie się w innych przedsiębiorstwach. Dobre pomysły trzeba promować.