1
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
22 lutego 2022 11:17

Pozycjonowanie lokalne w Poznaniu – dlaczego warto to robić i jaką agencję wybrać?

fot: Pixabay.com

Prowadzisz swoją firmę w Poznaniu i zastanawiasz się, jak zdobyć lokalnych klientów? Najlepsze, co możesz zrobić, to zainwestować w lokalne SEO. Pozycjonując swoją stronę w konkretnym obszarze, zwiększasz szanse na powodzenie kampanii, a także optymalizujesz koszty. Czym dokładnie jest pozycjonowanie lokalne? Jaką agencję wybrać dla firmy w Poznaniu? Sprawdź!

Czym jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne to zwiększenie widoczności serwisu internetowego w konkretnym obszarze. Po odpowiednio przeprowadzonej optymalizacji strona będzie wyświetlała się wyłącznie tym użytkownikom, którzy do swojego zapytania dodadzą nazwę miasta lub którzy będą przebywali w danym obszarze. Wyszukiwarka Google za pomocą Geolokalizacji potrafi ustalić lokalizację, w której aktualnie przebywa użytkownik, gdy korzysta z internetu. Dzięki temu strona zoptymalizowana pod Poznań może wyświetlać się internautom, nawet jeśli nie będą oni dodawali nazwy miasta do wyszukiwanej frazy. Jeśli Google namierzy Twoją lokalizację (np. za pomocą adresu IP lub GPS w urządzeniu), po wpisaniu frazy „pizzeria” na pierwszych miejscach wyświetlą się strony pizzerii znajdujących się w miejscu, w którym przebywasz.

Jak powinno wyglądać pozycjonowanie strony w Poznaniu? Oprócz czynności, które przeprowadza się w przypadku standardowego SEO, takich jak: audyt SEO , analiza konkurencji, dobór słów kluczowych, pozycjonowanie on site oraz budowanie profilu linkowego, konieczne jest wykonanie jeszcze kilku dodatkowych czynności. Przede wszystkim strona powinna zawierać adres i dane kontaktowe firmy. Pamiętaj, że jeśli umieszczasz takie informacje w kilku miejscach w internecie, muszą być one spójne. W przeciwnym wypadku wyszukiwarka nie będzie mogła dopasować Twojej firmy do żadnej lokalizacji. Oprócz tego bardzo ważna jest wizytówka w Google Moja Firma.

Dlaczego warto wdrożyć lokalne SEO na swojej stronie?

Jeśli firma z siedzibą w Poznaniu świadczy swoje usługi tylko lokalnie, to dlaczego ma docierać ze swoją reklamą do całego kraju? Takie rozwiązanie nie jest opłacalne – warto wiedzieć, że SEO lokalne jest tańsze od pozycjonowania ogólnego, a do tego łatwiej można osiągnąć zadowalające efekty. Fryzjer w Poznaniu nie musi trafiać ze swoim przekazem reklamowym do mieszkańców Gdańska, bo mało prawdopodobne jest to, że pozyska tam klientów. Zdecydowanie lepiej zmniejszyć zasięg reklamy i pozyskiwać klientów na gruncie regionalnym.

Agencja SEO Poznań - jaką wybrać? 

Pozycjonowanie strony internetowej – czy to lokalnie, czy w całym kraju – nigdy nie daje gwarancji sukcesu. Ze względu na wiele czynników, które decydują o pozycji strony, nikt nie może zagwarantować konkretnego miejsca w rankingu Google. Jednak możesz zwiększyć swoje szanse, jeśli wybierzesz dobrą agencję SEO. Poznań jest dużym miastem, dlatego oferuje też szeroki wybór firm pozycjonerskich. Ale czy musi być to agencja z Poznania? Nie jest to zasadą, ale taka firma na pewno lepiej będzie znała rynek. 

 Czym jeszcze kierować się przy wyborze? W pierwszej kolejności weź pod uwagę opinie innych. Jeśli już wybierzesz kilka firm na podstawie rekomendacji, podczas spotkania, rozmowy telefonicznej czy korespondencji online zwróć uwagę na to, czy osoba, z którą rozmawiasz, wypytuje Cię o szczegóły dotyczące Twojej firmy, grupy docelowej oraz celów biznesowych. Jeśli zaproponuje Ci uniwersalne rozwiązanie, możesz być pewny, że nie będzie ono skuteczne. Oprócz tego zapytaj, jakie warunki oferuje agencja, na jak długo podpisywana jest umowa oraz jaki jest okres wypowiedzenia. Pamiętaj też, że dobra agencja SEO nie narusza polityki wyszukiwarki. Wprawdzie trudno jest to zweryfikować, ale jeśli osoba, z którą rozmawiasz, obiecuje Ci błyskawiczne efekty, to albo chce oszukać Ciebie, albo wyszukiwarkę. W takiej sytuacji nie warto nawiązywać współpracy.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Trzy ściany w ruchu, kolejne trzy w przygotowaniu
28 kwietnia 2025
13.3 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]