Większy ruch oznacza większą sprzedaż, to proste. Jednak jak pozyskać klientów, by faktycznie generować większą wartość sprzedaży? Optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarek pomaga poprawić pozycję w rankingach i prowadzi do większej liczby odwiedzających. I to nie byle jakich odwiedzających, a takich, którzy konkretnie szukają tego, co sprzedajesz. Sprawdź kilka wskazówek dotyczących możliwości Google oraz SEO i tego, jak pomogą one pozyskać klientów.
Płatne kampanie reklamowe
Pierwszą myślą są płatne działania promocyjne. Google Ads to narzędzie, które oferuje szeroką ofertę usług reklamowych mających pomóc zdobyć klientów i zaoferować produkt zainteresowanym. Wszystkie kampanie muszą opierać się na celach takich jak zwiększenie wielkości sprzedaży, wzrost ruchu na stronie czy budowanie świadomości. Gdy już wiesz, jaki cel chcesz osiągnąć - musisz stworzyć i śledzić docelową kampanię. Jakie typy kampanii oferuje Google?
Sieć wyszukiwania
Korzystając z sieci wyszukiwania, reklamy będą wyświetlane w wynikach wyszukiwania i witrynach partnerskich Google. W sieci wyszukiwania pojawiają się reklamy tekstowe, a po wpisaniu słowa kluczowego w wyszukiwarkę, wyświetla się reklama, dlatego to dobry sposób także na budowanie świadomości marki.
Sieć reklamowa
Sieć reklamowa w Google to strony internetowe i aplikacje, które udostępniają miejsce na reklamę. Najczęstszą formą są reklamy graficzne, można je zauważyć w witrynach pod postacią banerów, ale pojawiają się także reklamy tekstowe.
Kampanie wideo
Za pośrednictwem reklam wideo możesz możesz dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, wykorzystując obraz, ale i słuch. W ten sposób przekażesz klientom coś więcej, możesz oprzeć reklamy na emocjach i historii, a nawet stworzyć przekaz, dzięki czemu marka zyska na autentyczności.
Kampanie zakupowe
Reklamy produktowe pojawiają się w wynikach wyszukiwania reklam i pokazują się użytkownikom w formie karuzeli, którą może on przewijać. Tego typu reklamy pokazują klientom informacje o produkcie, zanim zdecyduje się kliknąć w reklamę, dlatego może on zdecydować, którą z nich kliknąć na podstawie ceny czy zdjęcia produktu.
Twórz wysokiej jakości treści
Tworzenie wysokiej jakości contentu to jeden z najlepszych sposobów na zachęcenie użytkowników do kupna produktu, ale także ma ogromny wpływ na pozycję strony w Google i widoczność w Internecie. Stwórz listę pytań często zadawanych przez odbiorców lub tematów, które mogłyby ich zainteresować, a następnie zoptymalizuj treść pod kątem działań SEO. Umieść tam słowa kluczowe, zadbaj o odpowiednie opisy i adres URL, dzięki czemu pojawisz się wyżej w rankingu, co przyciągnie użytkowników na stronę.
Zoptymalizuj szybkość witryny
Warto wspomnieć też o zadbaniu o prędkość wczytywania się strony. To także jeden z ważnych elementów, na który Google zwraca uwagę i docenia, gdy szybkość ładowania się strony jest zadowalająca. Jeśli Twoja strona jest zbyt „ciężka”, przeładowana obrazkami, materiałami wideo i treścią, to jej czas wczytywania się może być długi, czego użytkownicy nie lubią, dlatego będą ją opuszczać. A takie zachowanie jest sygnałem dla Google, że nie powinieneś znajdować się wysoko w pozycjach, dlatego prawdopodobieństwo pozyskania nowych klientów zmaleje.
Stwórz responsywny projekt strony
Prognozy wskazują, że do 2024 roku handel mobilny będzie stanowić blisko 50% całego e-commerce. Kupujący coraz częściej polegają na swoich telefonach, a to od Ciebie zależy, czy Twój sklep ułatwi im transakcję. Stwórz responsywny projekt, by poprawić doświadczenia zakupowe użytkownika, ale przede wszystkim po to, by poprawić swoją widoczność w wynikach wyszukiwania. To jeden z najważniejszych czynników rankingowych Google, o którym w dzisiejszych czasach nie wolno zapomnieć, jeśli chce się być w grze o klientów.
Wizytówka w sieci, czyli Google Moja Firma
Kolejną opcją jest założenie bezpłatnego profilu firmy na Google Moja Firma. Na wizytówce Google możesz udostępnić wybrane przez siebie informacje o swojej firmie w wyszukiwarce oraz Mapach Google, co pozwoli dostarczyć użytkownikom niezbędnych informacji na Twój temat. Mogą być to godziny otwarcia, adres, telefon, strona internetowa czy opinie klientów. Założenie profilu w Google Moja Firma to prosty i krótki proces, dlatego warto go stworzyć, by już z poziomu wyszukiwarki użytkownicy mogli dostrzec Twój biznes.
Audyt SEO strony internetowej
Na sam koniec dodamy coś, co jest najbardziej oczywiste. Jeśli zmagasz się się z przestojem w rozwoju lub zastanawiasz się, jak popchnąć swoją sprzedaż do przodu - potrzebujesz konkretnych działań, które często bywają zagadką. Właśnie dlatego warto wykonać audyt strony internetowej, by dokładnie przeanalizować elementy, które wymagają poprawy i optymalizacji. W Smartbuzz audyty SEO wykonujemy bezpłatnie, dlatego jeśli potrzebujesz profesjonalnego badania, skontaktuj się z nami - https://smartbuzz.pl/uslugi/pozycjonowanie/darmowy-audyt-seo.
Google cały czas się zmienia, dlatego bądź na bieżąco ze wszelkimi zmianami. Tylko w ten sposób nadążysz nie tylko za algorytmami, ale też klientami, o których walczysz.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.