Zarząd Krajowy Związku Zawodowego Ratowników Górniczych w Polsce wspólnie z Głównym Instytutem Górnictwa oraz Fundacją Rodzin Górniczych organizują konkurs literacki pod nazwą "Moje życie po wypadku" pod honorowym patronatem Wojewody Śląskiego Zygmunta Łukaszczyka - poinformowali portal nettg.pl organizatorzy.
Przedmiotem konkursu są pamiętniki - pisemne wspomnienia dwóch grup społecznych:
- rodzin pracowników przedsiębiorstwach górniczych, to jest: żon, wdów po górnikach oraz dzieci górników, którzy ulegli wypadkowi ciężkiemu, szczególnie śmiertelnemu,
- ratowników górniczych, którzy brali udział w akcjach ratowniczych.
Pamiętniki mają uświadomić jakie znaczenie ma dbałość o bezpieczeństwo pracy własne i innych oraz jakie problemy niesie z sobą śmierć pracownika dla jego rodziny (osamotnienie, problemy materialne, brak bezpieczeństwa socjalnego, dziedziczenie biedy).
- Na wspomnienia czekamy do 31 grudnia 2010 roku. Dziesięć najlepszych prac otrzyma nagrody finansowe w wysokości 5000 zł każda. Regulamin konkursu dostępny jest w Biurze Konkursu oraz na stronie Projektu www.bezpiecznapraca-bezpiecznarodzina.pl - informują organizatorzy konkursu w przesłanym komunikacie.
Konkurs ma umożliwić stworzenie unikalnego materiału pamiętnikarskiego, który zostanie poddany wnikliwej analizie socjologicznej, a następnie opublikowany w formie książki.
- Mamy nadzieję, że te wspomnienia przyczynią się do upowszechnienia modelu solidarności społecznej wśród przedsiębiorców górniczych i okołogórniczych, również w aspekcie zabezpieczenia socjalnego rodzin pracowników - czytamy w komunikacie.
Konkurs realizowany jest w ramach projektu "Bezpieczna praca - bezpieczna rodzina". Promocja Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw w aspekcie bezpieczeństwa i higieny pracy", współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Podstawowym celem projektu jest promocja idei Społecznej Odpowiedzialności Biznesu w aspekcie bezpieczeństwa i higieny pracy poprzez kampanię informacyjno-promocyjną, wykorzystującą elementy marketingu zaangażowanego społecznie, takie właśnie jak konkurs na pamiętniki.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.