PKN Orlen rozważa wdrożenie wsparcia psychologicznego dla pracowników spółki i podmiotów jej grupy kapitałowej. Miałoby ono obejmować trudne sytuacje zawodowe, w tym związane np. z pandemią koronawirusa, izolacją i pracą zdalną, a także ze zdarzeniami losowymi.
Jak poinformował PKN Orlen w opublikowanym zapytaniu Przegląd rynku dostawców programu wsparcia psychologicznego dla pracowników, informacje związane z tym postępowaniem można składać do 9 lipca.
PKN Orlen wyjaśnił, iż celem projektu jest wdrożenie benefitu wsparcia psychologicznego dla pracowników płockiego koncernu oraz spółek Grupy Kapitałowej Orlen.
- Na podstawie otrzymanych odpowiedzi wybierzemy firmy, z którymi będziemy prowadzić dalsze rozmowy w ramach kolejnych etapów postępowania ofertowego - przekazała w zapytaniu spółka.
Według PKN Orlen, oferowane usługi miałyby obejmować m.in. działania z zakresu wsparcia psychologicznego pracowników w trudnych sytuacjach zawodowych związanych m.in. z pandemią, izolacją, pracą zdalną, zagrożeniem utracenia pracy, zmianą charakteru pracy i wykonywanych zadań, zdarzeniami losowymi oraz pomoc w problemach na styku życia zawodowego i osobistego.
PKN Orlen podkreślił w ogłoszeniu, iż celem projektu jest holistyczne podejście do potrzeb pracowników i wzrost ich dobrostanu poprzez udostępnienie oferty wsparcia psychologicznego w trudnych sytuacjach zawodowych i osobistych, a także wzmacnianie pozytywnego wizerunku płockiego koncernu jako pożądanego pracodawcy.
Jak wspomniano w zapytaniu, rozważane są trzy modele współpracy z przyszłym dostawcą usługi wsparcia psychologicznego: w formie rabatów dla pracowników - pracownik sam finansuje usługę, usługa jest współfinansowana przez pracodawcę oraz usługę finansuje pracodawca.
W opublikowanej dokumentacji PKN Orlen podał, iż odpowiedź na zapytanie powinna zawierać m.in. propozycję realizacji usługi wsparcia psychologicznego dla pracowników spółki i podmiotów jej grupy kapitałowej w całej Polsce i poza jej granicami oraz informację o szacunkowej liczbie pracowników, którzy w ciągu miesiąca mogliby korzystać ze wsparcia.
Jak zaznaczył płocki koncern, w odpowiedzi powinny znaleźć się też informacje o zróżnicowanych formach wsparcia psychologicznego, możliwości wsparcia także dla członków najbliższej rodziny pracowników oraz informacje o formułach konsultacji psychologicznych uzależnionych od potrzeby, jak np. konsultacje telefoniczne, on-line, czy też spotkania video lub w gabinecie.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.