Powrócił optymizm przedstawicieli branży motoryzacyjnej w Polsce - wskazują na podstawie badania KPMG i PZPM. Podali, że wskaźnik nastrojów menedżerów wynosi 69 pkt. i jest wyższy o 19 pkt. w porównaniu z wynikami poprzedniej edycji z początku tego roku.
Jak wynika z najnowszego badania pt. Barometr nastrojów menedżerów firm motoryzacyjnych zrealizowanego przez KPMG w Polsce i Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, producenci i dystrybutorzy firm motoryzacyjnych wykazują większy optymizm, niż na początku tego roku.
Wskaźnik nastrojów menedżerów firm motoryzacyjnych (producentów i dystrybutorów pojazdów, przyczep i naczep lub podzespołów, części i akcesoriów) dotyczący obecnej sytuacji w branży wzrósł w porównaniu z badaniem przeprowadzonym w styczniu br. o 19 punktów do poziomu 69 punktów.samochody
Menedżerowie firm motoryzacyjnych z Polski lepiej oceniają również przyszłość branży. Wskaźnik nastrojów odnośnie przyszłości branży wynosi 75 punktów, o 15 więcej niż pół roku wcześniej - podano.
Dodano, że nastroje producentów względem branżowych perspektyw poprawiły się od tego czasu o 22 punkty, osiągając wartość 79 punktów, a w grupie dystrybutorów motoryzacyjnych wskaźnik wzrósł o 5 punktów do poziomu 72 punktów.
Wskazano, że 85 proc. przedstawicieli branży prognozuje powrót do sytuacji sprzed pandemii w ciągu 1-2 lat.
Zarówno producenci, jak i dystrybutorzy w ciągu najbliższego pół roku zamierzają zwiększać sprzedaż. Natomiast na zwiększenie przychodów z większym optymizmem patrzą producenci motoryzacyjni - 50 proc. badanych, niż dystrybutorzy - 34 proc. W grupie tych drugich przeważają oceny utrzymania przychodów na obecnym poziomie - 66 proc. - czytamy w badaniu.
Według autorów badania, obecną sytuację w branży motoryzacyjnej zdecydowanie lepiej oceniają dystrybutorzy firm motoryzacyjnych. Blisko 70 proc. przedstawicieli ocenia obecną sytuację jako bardzo dobrą (3 proc. wskazań) lub raczej dobrą (66 proc. wskazań, wzrost aż o 33 p.p. w stosunku do badania ze stycznia br.). Zaledwie co dziesiąty przedstawiciel dystrybutorów ocenia sytuację w swojej branży jako złą.
Jak wskazano, gorzej obecną sytuację branży oceniają producenci motoryzacyjni. Pomimo, że blisko połowa z nich ocenia obecną sytuację bardzo dobrze lub raczej dobrze, a odsetek oceniających bardzo źle spadł z 3 proc. do zera, to o 6 p.p. do 29 proc. wzrosła część respondentów uważająca, że sytuacja w branży jest raczej zła.
Również gorzej obecną sytuację branży oceniają producenci motoryzacyjni. Pomimo, że blisko połowa z nich ocenia obecną sytuację bardzo dobrze lub raczej dobrze, a odsetek oceniających bardzo źle spadł z 3 proc. do zera, to o 6 p.p. do 29 proc. wzrosła część respondentów uważająca, że sytuacja w branży jest raczej zła.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.