Nie udało się ukończyć modernizacji trasy podziemnej w Rzeszowie na dwudziestą rocznicę jej powstania. Jak informuje Biuro Prasowe Urzędu Miejskiego w Rzeszowie, prace zakończą się przypuszczalnie w czerwcu. Powodem przedłużenia robót stała się konieczność usunięcia pojawiających się przecieków z płyty rynku.
Trasa podziemne w Rzeszowie prowadzi pod rynkiem. Udostępniono ją 19 kwietnia 2001 r., a sześć lat później wydłużono o kolejne wyrobiska, by uzyskać łącznie 40 komór, 25 piwnic i 15 korytarzy. Jesienią 2019 r. podpisana została umowa na modernizację trasy i wyposażenie jej w multimedia. Początkowo zamierzano trasę udostępnić z końcem listopada 2020 r. Później termin ten przeniesiono na marzec 2021 r. Teraz wiadomo, że nie uda się tego uczynić także w kwietniu. Po modernizacji trasa nie zmieni swej długości, jedynie wystrój.
Rzeszowska trasa podziemna to zespół dawnych piwnic staromiejskich. Jest jedną z kilku tego typu tras, wykonanych w miastach wschodniej Małopolski w następstwie górniczych prac zabezpieczających w piwnicach staromiejskich. W Rzeszowie tego rodzaju prace prowadzone były w minionych dziesięcioleciach pod nadzorem naukowym Akademii Górniczo-Hutniczej. Na przestrzeni lat w podziemiach rzeszowskich roboty prowadzili pracownicy Kombinatu Budownictwa Komunalnego, Przedsiębiorstwa Specjalistycznego Górnictwa Surowców Chemicznych Hydrokop z Krakowa, krakowskiego przedsiębiorstwa Geokart, a także górnicy z Kopalni Soli w Wieliczce.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.