Nadzór nad projektowaniem i wykonaniem odbudowy linii kolejowej Chorzów Batory - Nakło Śląskie zamówiły w poniedziałek, 22 lutego, PKP Polskie Linie Kolejowe. Realizacja przewidzianej do wiosny 2024 r. inwestycji, obejmującej najbardziej wysunięty na południe odcinek linii kolejowej nr 131, już się rozpoczęła.
W poniedziałek, podczas zdalnej uroczystości z udziałem wiceministra infrastruktury Andrzeja Bittela, PLK podpisały wartą 11,5 mln zł netto umowę na pełnienie nadzoru nad inwestycją przez tzw. inżyniera kontraktu. Nadzór nad opracowaniem dokumentacji projektowej i wykonaniem robót budowlanych będzie pełniła spółka Multiconsult Polska.
- To umowa na pełnienie nadzoru inwestorskiego nad bardzo ważną inwestycją, wartą ponad 1,2 mld zł netto; już realizowaną na etapie projektowym przez firmę PORR. (...) To będzie wielkie przedsięwzięcie, które jest niezwykle istotne z punktu widzenia aglomeracji i regionu, ale też z punktu widzenia ruchu pasażerskiego i towarowego dla całego kraju - podkreślił wiceszef MI.
Cała linia nr 131 Chorzów Batory - Tczew łączy Śląsk z portami (stąd potoczna nazwa magistrali węglowej), ale też Polskę z południem Europy. To również jedno z kluczowych kolejowych połączeń pasażerskich w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, którym kursują m.in. pociągi aglomeracyjne Kolei Śląskich z Katowic przez Chorzów i Bytom do Tarnowskich Gór, Lublińca i Kluczborka.
Poniedziałkowa umowa dotyczy nadzoru nad zakontraktowanym już remontem odcinka tej linii, przebiegającego w centralnej, silnie zurbanizowanej części woj. śląskiego - od Chorzowa Batorego, przez Bytom i Radzionków, po Nakło Śląskie. W poprzednich latach na poszczególnych śląskich odcinkach tego połączenia prowadzono już remonty - np. między Bytomiem i Nakłem Śląskim.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.