Zapowiedziane przez rząd dopłaty do punktów ładowania samochodów elektrycznych mogą przełożyć się na powstanie do 2025 r. 48 tys. ogólnodostępnych punktów ładowania EV - szacuje Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych.
W opublikowanym we wtorek raporcie "Polish EV Outlook", potencjał prywatnej infrastruktury PSPA ocenia z kolei na 85-110 tys. punktów w 2025 r. Raport uwzględnia m. in. potencjalne efekty wdrożenia dotacji do budowy ogólnodostępnych i niepublicznych punktów ładowania przewidzianych w najnowszym projekcie rozporządzenia Ministerstwa Klimatu i Środowiska.
Dodatkowo bierze się pod uwagę planowane zmiany legislacyjne w obszarze ustawy o elektromobilności, najważniejsze trendy rynkowe w zakresie zeroemisyjnego transportu, w tym rozwój technologiczny, zwiększenie gamy modelowej i podaży EV oraz postępujące zmiany nawyków konsumenckich. Analizowany był ponadto wpływ pandemii COVID-19 na sektor motoryzacyjny w Polsce i na świecie oraz szereg innych parametrów - podkreśla Stowarzyszenie..
Zgodnie z "Licznikiem elektromobilności", prowadzonym przez PSPA i Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, pod koniec listopada 2020 r. w Polsce funkcjonowały 1324 ogólnodostępne stacje ładowania pojazdów elektrycznych, zawierające łącznie 2532 punktów.
- Mimo pandemii, braku dofinansowania infrastruktury ładowania, przewlekłych procedur oraz przepisów często nieprzystających do realiów rynkowych, sieć stacji ładowania w Polsce zwiększa się rok do roku o ponad 30 proc. - podkreśla dyrektor zarządzający PSPA i wiceprezydent The European Association for Electromobility (AVERE) Maciej Mazur.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.