REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
4 stycznia 2021 20:25 Polska Agencja Prasowa

Główna arteria Dąbrowy Górniczej zostanie przebudowana

Tramwaje Śląskie chcą przebudować w Dąbrowie Górniczej około 5 km trasy tramwajowej
fot: Krystian Krawczyk

Do końca marca 2023 r. samorząd Dąbrowy Górniczej oraz spółka Tramwaje Śląskie zamierzają przebudować główną śródmiejską arterię tego miasta. Obecnie magistrat i operator tramwajów prowadzą dwa wspólne przetargi na wykonanie zaprojektowanych już prac.

Plany dąbrowskiego samorządu zakładają m.in. budowę dróg rowerowych i częściową przebudowę infrastruktury drogowej w ciągu tworzących główną oś komunikacyjną miasta ulic: Sobieskiego, Królowej Jadwigi oraz Piłsudskiego. Tramwaje Śląskie chcą przebudować tam około 5 km trasy tramwajowej.

To główny element zapoczątkowanego kilka lat temu wspólnego przedsięwzięcia miasta i samorządowej spółki Tramwaje Śląskie, przygotowywanego pod kątem wykorzystania funduszy unijnych obecnej perspektywy finansowej. W poprzednich dwóch latach wykonano skoordynowane prace projektowe - pod kątem prac zamawianych obecnie wspólnie przez miasto i Tramwaje Śląskie.

Prace te podzielono w dwóch przetargach na dwa odcinki przecinające ścisłe centrum miasta: od pętli na ul. Sobieskiego przy dawnej kopalni Paryż do al. Róż (wraz z pętlą) oraz od al. Róż do ul. Kasprzaka (wzdłuż której kolejny odcinek został już wyremontowany). Terminy zgłaszania ofert w obu przetargach przypadają obecnie na 19 stycznia br., następnie planowane są aukcje elektroniczne. Termin wykonania prac to koniec marca 2023 r.

Jak wynika z dokumentacji zamieszczonych na platformie zamówień publicznych Tramwajów Śląskich, spółka ta w obu przetargach zaplanowała modernizację łącznie ok. 5 km torowiska (10 km toru pojedynczego) - z wyłączeniem już zmodernizowanych przejazdów drogowo-tramwajowych.

Samorząd Dąbrowy Górniczej zmierza do budowy i przebudowy infrastruktury pieszo-rowerowej oraz częściowej zmiany geometrii istniejącego układu drogowego, szczególnie przebiegu jezdni i pasów dzielących, pod kątem optymalnego wykorzystania istniejącego pasa drogowego dla nowej infrastruktury pieszej, rowerowej i zbiorowej.

Miasto chce przebudować istniejące skrzyżowania (niektóre zmienić na ronda) oraz przystanki (powstać mają m.in. dwa zintegrowane przystanki tramwajowo-autobusowe), zmienić układ przejść (zaplanowano m.in. rozbiórkę części istniejących przejść podziemnych; inne przejścia podziemne mają zostać przebudowane) i zmodernizować oświetlenie.

Miasto zgłosiło swoje przedsięwzięcie - jako część zadania "Promowanie zielonej mobilności na terenie Gminy Dąbrowa Górnicza" - do dofinansowania środkami Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Śląskiego na lata 2014-2020. W ramach "Promowania zielonej mobilności" lokalny samorząd m.in. buduje już nowe węzły przesiadkowe przy głównych stacjach i przystankach kolejowych i realizuje nowe połączenia rowerowe.

Tramwaje Śląskie chcą wykonać modernizację torowisk w Dąbrowie Górniczej w drugim etapie "Zintegrowanego projektu modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko-Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego" o wartości ponad miliarda złotych - dofinansowanego środkami Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
Aktualności powiązane
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • OYJLN
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Wizja lokalna w kopalni Marcel. Górnicza spółka podała informacje
30 stycznia 2025
13.9 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]