PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
8 lipca 2020 07:00 Polska Agencja Prasowa 1,157 odsłon

Raport: 1/3 Polaków na rodzinne wakacje wyda nie więcej niż 3 tys. zł

Według autorów raportu, tegoroczne wakacje będą bardzo trudne dla branży turystycznej
fot: Maciej Dorosiński

1/3 Polaków na wakacje dla całej rodziny wyda nie więcej niż 3 tys. zł - wynika z raportu Santander Consumer Banku. Tego lata najbardziej będzie brakowało Polakom swobodnego dostępu do basenów i parków rozrywki (33,7 proc. wskazań) oraz spotkań w większym gronie znajomych (32,5 proc.) - czytamy.

"Zdecydowanie w Polsce i nie za drogo" - taki obraz tegorocznych wakacji wyłania się z najnowszego raportu Santander Consumer Banku (SCB) "Polaków portfel własny - wyjątkowe lato".

Według autorów raportu, tegoroczne wakacje będą bardzo trudne dla branży turystycznej. "Mimo stopniowego znoszenia obostrzeń epidemicznych, w hotelach czy pensjonatach wciąż obowiązują dodatkowe restrykcje i limity. Loty z Polski zostały wznowione w połowie czerwca, pierwsze czartery ruszą jednak dopiero na początku lipca i to tylko na europejskich trasach" - wskazali .

Dodali, że wakacyjna oferta biur podróży jest znacznie skromniejsza, co wiąże się nie tylko z ograniczeniami związanymi z pandemią koronawirusa, ale też z mniejszym popytem na takie wyjazdy. Mimo że Polacy z pewnością tęsknią za śródziemnomorskimi plażami, egzotycznym azjatyckim jedzeniem i pięknymi zabytkami, wakacyjny wyjazd za granicę rozważa zaledwie 7,3 proc. ankietowanych przez SCB.

Polacy zapytani o to, ile wyniesie całkowity koszt wakacyjnego wyjazdu całej rodziny, najczęściej (18 proc.) mają zamiar wydać między 1 tys. a 2 tys zł. Niewiele mniejszy odsetek ankietowanych wskazał na kwoty rzędu 2 tys. - 3 tys. zł (16,7 proc.). Na rodzinne wakacje za więcej niż 5 tys. zł może sobie pozwolić co dziesiąty badany, i to głównie 50-latkowie, którzy stanowią 23,1 proc. tej grupy - podano.

W ocenie koordynatora raportu Adama Piwka z Santander Consumer Banku, Polacy unikają w tym roku wyjazdów zagranicznych i związanego z nimi ryzyka. - Duża niepewność towarzyszy także naszej sytuacji materialnej - na wakacje wolimy wydać mniej, żeby za bardzo nie nadszarpnąć domowego budżetu - wskazał. Dodał, że dane GUS-u pokazują, że bezrobocie rośnie, a w wielu firmach zmniejszane są pensje, dlatego też planujemy swoje wydatki ostrożniej niż w latach poprzednich.

Na pytanie, których aktywności kojarzących się z letnimi miesiącami będzie im brakować najbardziej, najwięcej (33,7 proc.) wskazań dotyczyło ograniczenia lub brak możliwości swobodnego korzystania z basenów, aquaparków czy parków rozrywki. Takich odpowiedzi udzielili głównie 30-latkowie (ponad połowa wskazań), czyli osoby, które najczęściej są rodzicami mniejszych dzieci, chętnie korzystających z tego typu atrakcji. Co drugiemu rodzicowi właśnie tych aktywności będzie brakować najbardziej - czytamy.

Z raportu wynika ponadto, że niemal co trzecia badana osoba (32,5 proc.) najbardziej będzie tęsknić tego lata za spotkaniami w większym gronie rodzinnym lub ze znajomymi. Na tę odpowiedź wskazywali przede wszystkim najmłodsi (ponad połowa w wieku 18 - 29 lat). Natomiast co piąty ankietowany (20,9 proc.) żałuje, że nie będzie miał okazji uczestniczyć w żadnym letnim festiwalu muzycznym, niemal taki sam odsetek pytanych (20,8 proc.), wskazało na ograniczenia w swobodnym podróżowaniu za granicę.

Ogólnopolskie badanie, na potrzeby raportu "Polaków portfel własny - wyjątkowe lato", który ukaże się w całości w drugiej połowie czerwca, przeprowadzone zostało na zlecenie Santander Consumer Banku, przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRIS) na reprezentatywnej próbie dla ogółu dorosłej populacji Polski, wynoszącej (N=1100 osób). Badanie realizowane było na przełomie maja i czerwca 2020, metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych, wspomaganych komputerowo (CATI).

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • THNCG
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Złe wiadomości z kopalń
20 kwietnia 2024
31,763 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]