Główne indeksy warszawskiej giełdy odrabiają poniedziałkowe straty i w połowie wtorkowych, 16 czerwca, notowań zyskują między 1,7 proc. a 2,9 proc. WIG20 zyskuje 2,9 proc., osiągając poziom 1792 pkt, WIG zwyżkuje o 2,5 proc. do 50 233 pkt., mWIG40 rośnie o 1,7 proc. do 3510 pkt., a sWIG80 idzie w górę o 2,1 proc. do 13 130 pkt.
Obroty na GPW wynoszą 587 mln zł, z czego 475 mln zł przypada na spółki z WIG20.
Niemiecki DAX idzie w górę o 3,2 proc. o godz. 12.52, a kontrakty na S&P 500 zwyżkują o 1,3 proc.
Na GPW w ujęciu sektorowym rośnie 13 z 15 branż, przy czym po około 4 proc. zyskują indeksy banków, paliw, górnictwa i chemii. Pod kresą są tylko media i sektor spożywczy, choć ich spadki nie przekraczają 1 proc.
W WIG20 wszystkie spółki są nad kreską, przy czym najmocniej rośnie CCC - o 7,7 proc. i Lotos - o 6,1 proc., a po 5 proc. zyskują Orlen, Alior i Pekao.
Wśród małych i średnich spółek między 10 proc. a 12 proc. rosną: DataWalk, Kogeneracja, Mirbud i Mercator Medical. Po około 8 proc. rosną kursy Mabionu i Famuru, a Grupa Azoty zyskuje 7 proc.
Przed zakończeniem poniedziałkowych notowań Mercator Medical podał, że jego spółka zależna zawarła z Unispace Health Limited kontrakty na dostawę rękawic o łącznej wartości ok. 86 mln zł.
Walne zgromadzenie Mabionu upoważniło zarząd do emisji do 1907.281 akcji serii U. Cena akcji zostanie ustalona w poprzez budowę księgi popytu albo w ramach innego procesu mającego na celu pozyskanie podmiotów obejmujących akcje nowej emisji.
Prezes Grupy Azoty, Wojciech Wardacki, poinformował PAP Biznes, że w najbliższych latach grupa będzie skoncentrowana na dwóch kluczowych projektach: Polimerach Police i elektrociepłowni w Puławach. Zapowiada on, że grupa musi działać ostrożnie, więc inne inwestycje i akwizycje schodzą na dalszy plan.
Na szerokim rynku najmocniej zyskuje Vivid Games. We wtorek kurs rośnie o 28 proc., a od chwili opublikowania swojej strategii wzrósł nieco ponad 80 proc. 10 czerwca spółka poinformowała o przyjęciu strategii na 2020 r. i lata następne. Celem spółki jest powiększanie portfolio gier o 2-3 gry segmentu mid-core rocznie oraz "dużą" liczbę gier z segmentu casual.
Kurs Harper Hygienics rośnie o 23 proc. po tym, jak spółka opublikowała prognozę wyników finansowych za rok obrotowy 2019 kończący się 31 marca 2020 r. Według szacunków przychody ze sprzedaży wyniosły 223,4 mln zł, a EBITDA wyniosła 18,7 mln zł.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.