Platforma o nazwie Giant, zakupiona od firmy Maersk, będzie piątą i największą ze wszystkich platform należących do Lotos Petrobaltic - poinformowało portal netTG.pl biuro prasowe spółki. Lotos jako jedyny prowadzi poszukiwania i wydobycie węglowodorów w polskiej strefie Morza Bałtyckiego od blisko 30 lat.
Zbudowana w 1986 r. w Japonii platforma została w pełni zmodernizowana w 2012 roku. Wcześniej platforma należąca do duńskiego armatora z siedzibą w Kopenhadze operowała na wodach Morza Północnego. Obecnie przebywa w porcie Esbjerg, gdzie jest przygotowywana przez polską załogę do operacji holowania. Zakładana trasa holowania podzielona na dwa etapy będzie przebiegała na trasie Esbjerg-Frederikshavn i Frederikshavn-Gdańsk.
Nim platforma zostanie odholowana w miejsce swojej pracy, na Złoże B3 na Morzu Bałtyckim, musi zostać odpowiednio oznakowana i przystosowana do potrzeb pracy na Bałtyku.
– Po wykonaniu prac przystosowawczych wymaganych do odnowienia klasy oraz przeszkoleniu załogi platforma, rozpocznie prace rekonstrukcyjne na Bałtyku. Jej zadaniem będzie wykonanie przewidzianych rekonstrukcji 7 odwiertów na złożu B3 – mówi Grzegorz Strzelczyk, prezes Lotos Petrobaltic SA.
Platforma ma 84 m długości i 90 m szerkości, a długość jej nóg to 160 m. Wyporność wynosi 24,284.6 t. Może wiercić do głębokości 25 000 stóp (7,620 m).
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.