Zmiany w organizacji ruchu przy miejscu budowy węzła przesiadkowego Sądowa w centrum Katowic zapowiedział we wtorek tamtejszy magistrat. Od 10 czerwca wprowadzone zostaną nowe zwężenia przylegającej do węzła ul. Goeppert-Mayer. Inwestycja ma być gotowa jeszcze w tym roku.
Chodzi o jeden z trzech budowanych obecnie centrów przesiadkowych w Katowicach. Umowę na budowę węzła Sądowa miasto podpisało w drugiej połowie lutego ub. roku; pierwsze utrudnienia związane z inwestycją pojawiły się w lipcu ub. roku.
Jak przekazała we wtorek rzeczniczka katowickiego magistratu Ewa Lipka, w związku z postępem prac, w poniedziałek 10 czerwca ul. Goeppert-Mayer, do której przylega inwestycja na odcinku od skrzyżowania z ul. Sobieskiego do skrzyżowania z ul. Gliwicką zostanie zwężona do jednego pasa dla obu kierunków (do ul. Gliwickiej oraz do ul. Mikołowskiej),
Na odcinku od skrzyżowania z ul. Sobieskiego do skrzyżowania z ul. Mikołowską ruch ul. Goeppert-Mayer będzie odbywał się dwoma do ul. Mikołowskiej i jednym w kierunku ul. Gliwickiej.
Jednocześnie na skrzyżowaniu ul. Gliwickiej i ul. Goeppert-Mayer, na którym kończy się też przelotowa ul. Grundmanna, na tej ostatniej przestanie możliwy być przejazd na wprost z lewego pasa ruchu (w stronę ul. Goeppert-Mayer). Otwarta zostanie natomiast zamknięta od kilku miesięcy ul. Sądowa (od Placu Wolności do ul. Goeppert-Mayer).
Węzeł Sądowa w centrum miasta, który za 56,9 mln zł realizuje Budimex, ma umożliwiać przede wszystkim przesiadki z autobusów komunikacji miejskiej na dalekobieżne. Węzeł ten będzie funkcjonował ok. 500 m od katowickiego dworca kolejowego, mieszcząc m.in. parking dla ok. 50 samochodów. Inwestycja powinna być gotowa do końca br.
W Katowicach trwa jeszcze budowa dwóch innych centrów przesiadkowych - Brynów i Zawodzie, które na południe i na wschód od centrum miasta ułatwią przesiadki z samochodów i autobusów na tramwaje. Niewielkie centrum przesiadkowe przy dworcu kolejowym Ligota funkcjonuje już od kilku miesięcy.
Węzeł Sądowa jest jedyną inwestycją I etapu budowy Katowickiego Systemu Zintegrowanych Węzłów Przesiadkowych dotowaną z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ). Pozostałe trzy (Ligota, Brynów i Zawodzie) wspierają środki Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Śląskiego - z puli Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych.
W drugim etapie Katowickiego Systemu Zintegrowanych Węzłów Przesiadkowych powstać mają węzły park&ride powiązane z koleją: Piotrowice i Podlesie, a także węzeł: Kostuchna - położony na końcu planowanej nowej linii tramwajowej.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.