Jak poinformowali przedstawiciele katowickiego urzędu miejskiego w piątek, 26 kwietnia, zostaną wprowadzone tymczasowe zmiany w organizacji ruchu w ciągu ul. Pszczyńskiej (DK86). To oznacza również spore utrudnienia dla górników z koplani Murcki-Staszic, która znajduje się tuż obok węzła DK86 i DK81, który ma zostać przebudowany.
Jak przekazali katowiccy urzędnicy ograniczenie w ruchu będzie polegało na tymczasowym zawężeniu szybkich pasów ruchu ul. Pszczyńskiej na jezdni zachodniej (w kierunku na Tychy) i wschodniej (w kierunku na Sosnowiec). Jak zapowiadają przedstawiciele Konsorcjum NDI, wykonawcy inwestycji, każdorazowo zawężenia będą wprowadzane tylko przy aktualnie budowanej przewiązce i następnie przesuwać się będą na kolejną. Prace przy budowie przewiązek, zgodnie z planami, mają być realizowane: od 26 do 30 kwietnia - przewiązka na wysokości ul. Kolistej, od 6 do 8 maja - przewiązka na wysokości ul. Górniczego Stanu, od 9 do 11 maja - przewiązka w pobliżu węzła z autostradą A4.
- Prace przy utworzeniu przewiązek odbywają się w ramach przebudowy węzła DK 81/DK 86. Po ich zakończeniu, w połowie maja, zostaną wprowadzone zapowiadane przez nas wcześniej duże zmiany w organizacji ruchu obejmujące m.in. dwustronne zawężenie ul. Pszczyńskiej oraz zamknięcie zjazdu z autostrady A4 w kierunku na Tychy (DK 86) – mówi Maciej Stachura, naczelnik wydziału komunikacji społecznej Urzędu Miasta Katowice. - W ramach przebudowy powstaną bezkolizyjne wjazdy i zjazdy z ul. Pszczyńskiej (DK86) w ul. 73 Pułku Piechoty (DK81) – oraz analogicznie w drugą stronę, dzięki czemu ruch tranzytowy zostanie oddzielony od wewnątrzmiejskiego, co zapewni znaczące zwiększenie płynności ruchu. Korzyści dla mieszkańców to przede wszystkim zaoszczędzony czas oraz mniejsza emisja spalin i hałasu – dodaje Maciej Stachura.
Przebudowa węzła DK81/86 na wysokości Giszowca to największa inwestycja drogowa w Katowicach od 13 lat. Jej koszt wynosi 247,5 mln zł, z czego aż 210 mln zł – to pozyskane przez Miasto Katowice dofinansowanie w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Prace przy przebudowie węzła potrwają dwa lata, a pierwsze udogodnienia dla mieszkańców mają zostać wprowadzone za rok, gdy do użytku zostaną oddane pierwsze bezkolizyjne połączenia.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.
Niestety, jak zakończy sie budowa wezła to na Karolinki już bedzie SRK
Załoga KWK Murcki Staszic zdaje sobie powagę z sytuacji. Będąc nastawioną bardzo profesjonalnie, z własnej woli będzie wstawać o godzinę wcześniej, by po przebiciu się przez korki rozpocząć wysokowydajną pracę. Dyrekcja wydaje kierownikom oddziałów instrukcję: Zero tolerancji dla niezapowiedzianych nieobecności w pracy!!! Nie ma czegoś takiego jak 'spóźnienie przez korek', jest tylko 'leniwa zwlekanie się z wyra.'