Ministerstwo Energii opublikowało w czwartek, 17 stycznia, wzory dokumentów potrzebnych do uzyskania świadczenia rekompensacyjnego za utracony deputat węglowy.
Przypomnijmy, że już od 22 stycznia rusza nabór wniosków o rekompensatę w wysokości 10 tys. zł, które składać mogą nowe kategorie uprawnionych.
Udostępniamy na portalu netTG.pl wzór ustawowy wniosku o wypłatę świadczenia rekompensacyjnego.
Zamieszczamy także wzór niezbędnego oświadczenia o prawdziwości danych i braku roszczeń dochodzonych sądownie z tego samego tytułu, które trzeba dołączyć, składając wniosek.
Komu przysługuje tym razem świadczenie za utracony deputat?
Określa to precyzyjnie "ustawa z 23 listopada 2018 r. o świadczeniu rekompensacyjnym z tytułu utraty prawa do bezpłatnego węgla oraz z tytułu zaprzestania pobierania bezpłatnego węgla przez osoby niebędące pracownikami przedsiębiorstwa górniczego". Są to przede wszystkim wdowy i sieroty po górnikach, którzy zginęli przy pracy w kopalniach. Także ci, którzy spóźnili się ze złożeniem wniosku przy pierwszej wypłacie rekompensat, zakończonej w 2017 r.
Zachęcamy do zapoznania się z przystępnym omówieniem przepisów ustawy o kategoriach uprawnionych.
Publikujemy też do pobrania interaktywny plakat informacyjny z odnośnikami do stron przedsiębiorstw wypłacających świadczenie.
Dokumenty należy dostarczyć do jednego z 18 punktów przyjmowania wniosków o wypłatę rekompensaty. Zamieszczamy ich kompletną listę według dancych Ministerstwa Energii.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.
WYŚWIETL ZAŁĄCZNIK