Remontu Mostu Gdańskiego to skomplikowana operacja logistyczna, w której biorą udział dźwigi na barkach. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych warta jest ponad 75 mln zł.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prowadzą przebudowę półkilometrowego, południowego Mostu Gdańskiego od listopada. Wykonawca zdemontował już szyny, mostownice (drewniane podkłady) i sieć trakcyjną. Zdejmowane są stare przęsła. Na barkach ustawiane są specjalne konstrukcje, do precyzyjnego i bezpiecznego ściągania metalowych przęseł z kamiennych podpór. Każde z siedmiu przęseł waży około 27 t, a dwa skrajne po 10 t. Konstrukcje będą odstawione na praski brzeg Wisły. Przyczółki i filary zostaną wzmocnione. Staną na nich nowe, wytrzymalsze przęsła, na których zamontowane będą tory i siec trakcyjna.
Jak zaznaczają przedstawiciele PKP PLK remont nie ma wpływu na ruch pociągów. W sierpniu 2019 r., po zakończeniu prac i uzyskaniu wszystkich zgód administracyjnych, odnowiona ponad 500-metrowa południowa nitka Mostu Gdańskiego będzie dostosowana do przejazdu pociągów pasażerskich z prędkością 120 km/h. Składy towarowe będą mogły jechać z 100 km/h. Zwiększy się przepustowość linii obwodowej.
Inwestycja za ponad 75 mln zł realizowana ze środków budżetowych.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.