REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
29 marca 2017 14:02 Polska Agencja Prasowa

Katowice: przetarg na budowę węzła przesiadkowego

Węzły przesiadkowe w Katowicach - w intencji samorządowców - mają przyczynić się do ograniczenia liczby aut na drogach, wyeliminowania korków, a tym samym do zmniejszenia hałasu i emisji spalin
fot: Andrzej Bęben/ARC

Przetarg na budowę węzła przesiadkowego w katowickiej dzielnicy Brynów ogłosił w środę (29 marca) tamtejszy samorząd. Koszt jego budowy szacuje się na ponad 66,5 mln zł netto. To trzecia tego typu inwestycja, która w najbliższym czasie ma powstać w mieście.

Centrum przesiadkowe w południowej dzielnicy Katowic - Brynowie - powstanie w rejonie obecnej pętli tramwajowej. Budowa ma potrwać niespełna dwa lata. Centrum umożliwi przesiadki z prywatnych aut czy rowerów do tramwajów i autobusów.

Pierwsze dwa przetargi na budowę węzłów przesiadkowych w dzielnicach Ligota i Zawodzie samorząd ogłosił w ostatnich tygodniach. Złożą się one na Katowicki System Zintegrowanych Węzłów Przesiadkowych, promujący komunikację publiczną i ułatwiający sprawne przemieszczanie się w 300-tysięcznej stolicy Górnego Śląska. Na stworzenie trzech pierwszych inwestycji Katowice pozyskały ponad 120 mln zł z funduszy UE.

Węzły przesiadkowe w Katowicach - w intencji samorządowców - mają przyczynić się do ograniczenia liczby aut na drogach, wyeliminowania korków, a tym samym do zmniejszenia hałasu i emisji spalin. Na parkingach centrów przesiadkowych kierowcy czy rowerzyści będą mogli parkować swoje pojazdy, kontynuując podróż do śródmieścia tramwajem, autobusem lub pociągiem.

- W Katowicach czeka nas prawdziwa rewolucja komunikacyjna. W marcu ogłosiliśmy aż trzy przetargi na centra przesiadkowe typu Park&Ride - na Ligocie, Zawodziu i Brynowie, a w planach mamy ich łącznie osiem - powiedział cytowany w informacji prasowej prezydent Katowic Marcin Krupa.

Ogłoszony w środę przetarg obejmuje budowę węzła wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Na węzeł złożą się: dwukondygnacyjny parking na 400 miejsc, parking naziemny z 52 miejscami w ramach funkcji Park&Ride, parking dla rowerów w ramach Bike&Ride, przystanki, wiaty, miejsca postojowe dla rowerów, taksówek oraz punkty Kiss&Ride, w których można pożegnać lub odebrać pasażera.

Ma się tam również znaleźć poczekalnia wyposażona w punkty obsługi pasażerskiej, takie jak toaleta, biletomat, mała gastronomia, kiosk prasowy. Firma, która zbuduje węzeł, będzie też zobowiązana do wykonania systemu informacji pasażerskiej oraz urządzenia zieleni i małej architektury.

Kost inwestycji samorząd szacuje na ponad 66,59 mln zł netto. Oferty na jej realizację można składać do 15 maja. Budowa ma potrwać 22 miesiące.

Pierwszy z węzłów - w dzielnicy Ligota - ma powstać kosztem ok. 14 mln zł w pobliżu dworca PKP, przy głównym szlaku kolejowym, łączącym Katowice z Tychami i Bielskiem-Białą, i wiodącym dalej w kierunku Czech i Słowacji. Na inwestycję złożą się m.in.: naziemny parking na 110 miejsc oraz strefa obsługi podróżnych z zadaszonymi peronami autobusowymi oraz miejscami oczekiwania. Tu również mają powstać: tzw. strefa Kiss&Ride, parking dla rowerów i postój taksówek. Węzeł ma być gotowy za ponad rok.

Znacznie większy węzeł ma powstać na Zawodziu. Budowa tamtejszego centrum, położonego na prawym brzegu rzeki Rawy, pomiędzy ulicami Bagienną, Krakowską, Łączną i 1 Maja, ma potrwać niespełna dwa lata. Koszt budowy węzła Zawodzie szacuje się na 64,2 mln zł.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
Aktualności powiązane
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • QOFBQ
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Ruszyły poważne zmiany kadrowe w oddziałach PGG
31 grudnia 2024
26.4 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]