Specjalny ładunek wielkogabarytowych elementów, które posłużą do modernizacji instalacji destylacji rurowo wieżowej (DRW) III w PKN Orlen przejedzie przez Płock (Mazowieckie) w nocy z czwartku na piątek (2-3 lutego). Cała operacja planowana jest na ok. 7 godzin.
Według Urzędu Miasta Płocka, z uwagi na przejazd pojazdów z ładunkiem ponadnormatywnym, utrudnienia w ruchu samochodowym wystąpią w rejonie ulic: Targowa, Bielska, Gwardii Ludowej, Łukasiewicza i Długa. Przejazd planowany jest od godz. 22. w czwartek do godz. 5. w piątek.
Jak poinformowało PAP biuro prasowe PKN Orlen, planowany transport "związany jest z dostawą elementów nowej kolumny próżniowej, która zostanie zainstalowana podczas zaplanowanej w tym roku modernizacji instalacji DRW III".
"Jej unowocześnienie umożliwi poprawę efektywności przerobu (ropy naftowej - PAP) w celu zwiększenia uzysku produktów wysokomarżowych, służących między innymi do produkcji olejów na instalacjach hydroodsiarczania olejów napędowych i hydrokrakingu" - podkreślił płocki koncern. PKN Orlen przypomniał, że instalacja DRW III, znajdująca się w części rafineryjnej zakładu głównego spółki, służy do rozdziału ropy naftowej na różnego typu frakcje w kolumnach destylacyjnych.
W czerwcu 2016 r. umowę na wykonanie modernizacji instalacji DRW III zawarło z PKN Orlen konsorcjum, w skład którego wchodzą spółki: Biproraf - lider konsorcjum oraz Mostostal Płock i Technik Polska. Wartość kontraktu, obejmującego zaprojektowanie i wykonanie wszelkich usług, dostaw i robót budowlano-montażowych w formule "pod klucz", to 72 mln zł.
Dostawą wielkogabarytowych elementów z Mostostalu Płock do PKN Orlen zajmie się specjalistyczna spółka Tomexo-Transport. Do przewozu elementów o szerokości ponad 8,5 m wykorzystane zostaną 7-osiowe zestawy niskopodwoziowe.
- Przewożony ładunek ze względu na swe wymiary i wagę wymaga odpowiedniego posadowienia, zamocowania i zabezpieczenia na naczepie. Do całej operacji przygotowujemy się już od kilku miesięcy - wyjaśnił Tomasz Wochowski, prezes Tomexo-Transport.
Spółka ta realizowała wcześniej m.in. dostawę zbiorników z Belgii do włocławskiego Anwilu z grupy PKN Orlen dla tamtejszej instalacji kwasu tereftalowego - PTA, a także transporty turbin wiatrowych z Niemiec do Mołdawii oraz ich elementów z Danii do Irlandii Płn., a także z Niemiec do Hiszpanii - w obu przypadkach były to transporty kombinowane, z wykorzystaniem statków.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.