REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
24 listopada 2016 17:15 Polska Agencja Prasowa 1.3 tys. odsłon

Śląskie: wkrótce trzyletni remont odcinka trasy S1

Na przebiegającym przez Sosnowiec odcinku trasy S1 kierowcy już teraz napotykają utrudnienia
fot: Andrzej Bęben/ARC

Rozplanowany na trzy lata remont ok. 4,9 km ekspresowej trasy S1 w Sosnowcu (tzw. Wschodniej Obwodnicy GOP) przygotowuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. W ub. tygodniu przedsięwzięcie skierowało do realizacji Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa. To jedno z 14 skierowanych do realizacji 18 listopada br. zadań inwestycyjnych na sieci dróg krajowych polegających na dostosowaniu ich nośności do przenoszenia nacisków 11,5 tony/oś.

Łączna długość objętych tymi zadaniami odcinków to 143 km, a szacowana łączna wartość prac to 785 mln zł. Remont 4,9 km trasy S1 to jedyny z tych projektów na terenie województwa śląskiego.

Na przebiegającym przez Sosnowiec odcinku trasy S1 kierowcy już teraz napotykają utrudnienia. Pod koniec ub. roku na wysokości sosnowieckiego osiedla Bór rozpoczął się zaplanowany na dwa lata remont 330-metrowej estakady. Obiekt jest stopniowo częściowo rozbierany, a następnie odbudowywany i doprowadzany do obecnych wymagań umożliwiających ruch pojazdów "dopuszczonych do ruchu bez ograniczeń".

Równolegle katowicki oddział GDDKiA pracuje nad projektem nazwanym "Rozbudowa drogi ekspresowej S1 odcinek Sosnowiec-Mysłowice". Jak jednak przekazał rzecznik oddziału Marek Prusak, chodzi o odcinek w obrębie granic Sosnowca - od węzła z ul. Lenartowicza do miejsca za jednostronnym zjazdem do terenów inwestycyjnych w miejscu kopalni piasku Maczki-Bór.

- To zadanie przewidziane do realizacji w trybie trzyletnim - z latami finansowania zapisanymi na 2017-19. Jego realizacja rozpocznie się, kiedy otrzymamy zgodę na ogłoszenie postępowania przetargowego. Trzeba tam będzie wykonać dokumentację, uzyskać decyzję o zgodzie na realizację inwestycji drogowej i zrealizować budowę - powiedział PAP Prusak.

W programie inwestycyjnym (wprowadzony rozporządzeniem zestaw procedur i wytycznych związanych z prowadzeniem inwestycji) znajdują się m.in.: przebudowa drogi pod kątem nacisku 115 kN, przebudowa odwodnienia oraz budowa ekranów akustycznych.

Częścią przedsięwzięcia ma również być przebudowa łącznic na węźle z ul. Lenartowicza oraz budowa rond w ciągu tej ulicy (na końcu obu łącznic). W zależności od sposobu zaprojektowania tej części inwestycji, wobec ew. decyzji ws. spełniania parametrów dla drogi ekspresowej, być może potrzebna okaże się decyzja środowiskowa.

Remont sosnowieckiego odcinka trasy S1 jest jednym z paru przedsięwzięć inwestycyjnych przygotowywanych dla tej arterii przez katowicki oddział GDDKiA.

Obecnie trwa m.in. przetarg na budowę drugiej jezdni obecnego jednojezdniowego odcinka S1 Pyrzowice-Podwarpie (ok. 9,5 km). W pierwszym etapie zgłosiło się 24 oferentów (w tym jeden po terminie), 20 z nich zaproszono do drugiego etapu. Pierwotnie podpisanie umowy przewidziano na grudzień 2016 r.; na razie nie wiadomo czy termin ten będzie mógł być dotrzymany.

Dla kolejnego, liczącego niespełna 8 km odcinka drogi krajowej nr 1 na południowy wschód od węzła Podwarpie powstał projekt przebudowy go do standardu trasy ekspresowej. Przyjęty przez poprzedni rząd Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023(25) przewidział to zadanie na lata 2017-2020.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • KEQDA
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Wstrząs w kopalni, załoga wycofana
18 listopada 2024
57.6 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]