Zmienił się sposób funkcjonowania Grupy i jej kultura organizacyjna. Nowa koncepcja opiera się między innymi na zarządzaniu procesowym i większej orientacji na klienta - podało w poniedziałek (1 sierpnia) biuro prasowe spółki. Wdrażanie nowego modelu biznesowego w Grupie rozpoczęto 1 maja.
Tę decyzję w spółce uważa się za trafioną i korzystną, bo w przejrzysty i czytelny sposób wprowadzono "zasady zarządzania Grupą, które umożliwiają sprawne i elastyczne reagowanie na wyzwania rynkowe i zmiany regulacyjneˮ.
Nowy model biznesowy wprowadzono także i po to, by zoptymalizować funkcjonowanie Grupy przez "eliminację dublujących się działań i wewnętrznej konkurencji; uzyskanie korzyści wynikających z synergii i skali działalności Grupy oraz budowa samouczącej się organizacjiˮ.
- Przestawiliśmy zwrotnicę i zaczęliśmy modelować organizację Grupy Tauron ze struktury pionowej na poziomą. Zmieniając model zarządzania niwelujemy "formalne procesy decyzyjne" na rzecz zarządzania procesowego. Powołanie zespołów zarządzających w obrębie poszczególnych strumieni procesowych pozwoli na ujednolicenie funkcjonowania danych obszarów w obrębie całego łańcucha wartości. W nowym podejściu stawiamy nie tylko na współpracę, ale realne uczestnictwo w danym procesie. Takie podejście pozwoli nam wykorzystać wszystkie synergie, które daje nam uczestnictwo w Grupie Kapitałowej, a to przełoży się na realne oszczędności i podniesienie efektywności - wyjaśnia Kamil Kamiński, wiceprezes zarządu Tauron Polska Energia ds. zarządzania korporacyjnego.
W nowej strukturze Grupy wyróżniono:
• Centrum Korporacyjne,
• Obszary Biznesowe oraz
• Centra Usług Wspólnych.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.