PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
26 sierpnia 2015 20:11 Polska Agencja Prasowa 1,434 odsłon

Kierowcy nie lubią innowacji?

Najbardziej naszpikowane innowacyjnością są samochody koncepcyjne, które rzadko trafiają do produkcji
fot: Andrzej Bęben/ARC

Koncerny motoryzacyjne inwestują mld dolarów w technologie, które później nie są wykorzystywane przez kierowców - wynika z badania J.D. Power 2015 Driver Interactive Vehicle Experience Report. Wśród nich są np. systemy automatycznego parkowania i usługi concierge.

Firma analityczna J.D. Power opracowała dokument, sprawdzając doświadczenia kierowców z zastosowanymi w nowych samochodach rozwiązaniami technologicznymi i innowacjami. Badanie prowadzono podczas pierwszych 90 dni użytkowania nowego pojazdu.

W raporcie podkreślono, że co najmniej 20 proc. właścicieli nowych samochodów nigdy nie użyło 16 z 33 badanych funkcji. Wśród pięciu innowacji, z których większość kierowców "nigdy nie skorzystała" znalazły się: pokładowe usługi concierge (43 proc.), mobilne routery (38 proc.), systemy automatycznego parkowania (35 proc.), wyświetlacze HUD (33 proc.) i wbudowane aplikacje (32 proc.).

Wyszczególniono także 14 funkcji, których co najmniej 20 proc. posiadaczy nowych samochodów nie chce w swoich przyszłych autach. Wśród nich są m.in. systemy infotainment koncernów Apple i Google, oraz usługi concierge.

- W wielu przypadkach użytkownicy wolą korzystać ze swoich smartfonów lub tabletów, ponieważ spełniają one ich oczekiwania; są z nimi obeznani i dostarczają im tego, czego potrzebują - powiedziała dyrektorka J.D. Power ds. interakcji z kierowcami i badań HMI Kristin Kolodge.

Kolodge zwróciła uwagę, że użytkownicy samochodów najczęściej chcą rozwiązań, które zwiększają ich bezpieczeństwo. Wśród nich kierowcy wymieniają m.in. czujniki martwego pola, a także adaptacyjne tempomaty.

- Pierwsze 30 dni są kluczowe. To pierwsze doświadczenie z daną technologią ma decydujący wpływ na jej dalszy odbiór. (...) Producenci samochodów muszą je (funkcje pojazdów) dobrze opracować, bo w przeciwnym wypadku użytkownicy będą zwyczajnie korzystać ze swoich urządzeń mobilnych, zamiast z funkcji oferowanej przez samochód - tłumaczyła przedstawicielka J.D. Power. - Kiedy oczekuje się, że sprzedawcy będą pełnić kluczową rolę w wyjaśnianiu klientom zasad funkcjonowania systemów samochodowych, to jednak do producentów należy, aby tworzyli technologie, z których będzie się korzystać w sposób intuicyjny.

J.D. Power zwraca uwagę, że postęp technologii wykorzystywanych w motoryzacji jest pilnie śledzony przez firmy ubezpieczeniowe ze względów m.in. finansowych. Ubezpieczyciele obawiają się, że trudne w użyciu funkcje mogą rozpraszać kierowców i prowadzić do wypadków.

- Kiedy niektóre technologie, takie jak ostrzeżenia o opuszczeniu pasa ruchu, czynią samochody bezpieczniejszymi, to jednak firmy ubezpieczeniowe są bardzo zaniepokojone funkcjami, które rozpraszają kierowcę i prowadzą do niebezpiecznych sytuacji na drodze - powiedział dyrektor ds. spraw ubezpieczeń J.D. Power Chip Lackey.

Raport 2015 DrIVE powstał na podstawie badania przeprowadzonego na 4,2 tys. właścicieli nowych samochodów. Ich opinie zbierano od kwietnia do czerwca 2015 roku.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • MOIWX
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
W kwietniu postojowe w kopalni? Dyrekcja odpowiada
12 kwietnia 2024
36,913 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]