Konsorcjum Górnictwo Polskie, w którego skład wchodzą Górnicza Izba Przemysłowo-Handlowa, Polska Technika Górnicza oraz Krajowa Izba Gospodarcza, przez dwa lata lansowało polską myśl techniczną w szerokim świecie. Dobiega końca realizacja "Branżowego programu promocji maszyn i urządzeń górniczych".
Na październik planowane są dwa ostatnie wydarzenia. Będą nimi misje gospodarcze do Jakucji oraz do Wietnamu. To dwa miejsca na świecie, gdzie górnictwo rozwija się w szybkim tempie. Złoża węgla w Republice Jakucji oszacowano na 14,4 mld t. Długoterminowy plan rozwoju górnictwa węgla w tej części Federacji Rosyjskiej zakłada realizację czterech wielkich projektów na sumę 1,7 mld USD.
Z kolei Wietnam, po Chinach, jest jednym z najważniejszych partnerów Polski w Azji. Do tamtejszych kopalń trafia w ostatnich latach sporo maszyn i urządzeń górniczych, a także sprzęt ochrony osobistej. 22 października br. odbędzie się w Hanoi konferencja zatytułowana "Polskie Urządzenia i Maszyny Górnicze", przygotowana we współpracy z Uniwersytetem Górnictwa i Geologii w Hanoi oraz Vietnam Chamber of Commerce.
- Te wyjazdy zakończą program promocji maszyn i urządzeń górniczych. Nasi przedsiębiorcy wyjeżdżali również z misjami do Indii, Chin i Chile. Często wspierały nas polskie placówki dyplomatyczne. Sądzę, że imprezy targowe i misje gospodarcze spełniły oczekiwania polskich firm sektora górniczego - podsumowuje Agata Borkowska-Zielińska, wiceprezes Polskiej Techniki Górniczej.
"Branżowy program promocji maszyn i urządzeń górniczych" odbywający się w ramach większego projektu promocji polskiej gospodarki na rynkach międzynarodowych trwał od kwietnia 2012 r. Krajowa Izba Gospodarcza jako lider Konsorcjum Górnictwo Polskie, w którego skład weszły również: Polska Technika Górnicza i Górnicza Izba Przemysłowo-Handlowa, wygrała wówczas przetarg Ministerstwa Gospodarki na jego realizację. Kampania objęła swoim zasięgiem Argentynę, Chile, Chiny, Indie, Kazachstan, Rosję oraz Wietnam. Przedsiębiorcy mogli uzyskać nawet 75 proc. refundacji z tytułu poniesionych kosztów udziału w wybranych przedsięwzięciach.
Ponadto Górnicza Izba Przemysłowo-Handlowa przeprowadziła szeroką kampanię informacyjną promującą polską branżę maszyn i urządzeń górniczych na świecie. Była również organizatorem konferencji krajowych, w tym debaty poświęconej skutkom wprowadzenia nowego prawa geologiczno-górniczego pt.: "Problemy eksploatacji maszyn i urządzeń górniczych", która odbyła się 19 września br. w Katowicach. Janusz Olszowski, prezes GIPH, przyznał, że poprawa bezpieczeństwa pracy w kopalniach oraz nowelizacja Prawa geologicznego i górniczego należą do jednych z najbardziej palących problemów w branży.
Jeśli chcesz mieć dostęp do artykułów z Trybuny Górniczej, w dniu ukazania się tygodnika, zamów elektroniczną prenumeratę PREMIUM. Szczegóły: nettg.pl/premium. Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.
Niech mi ktoś KONKRETNIE powie na czym polegała ta " szeroka kampania informacyjna promująca polską branże na świecie". Hucpa i bezczelność. Jeden marny katalog po angielsku i hiszpansku, rozeslany do niektorych ambasad, to ma byc ta "szeroka kampania"? A co ma polskie prawo geologiczne i górnicze do promocji branzy maszyn górniczych? Ten caly program, to wyrzucony pieniądz, spory pieniądz, bo 5 milionów. Kto na tym skorzystał? Bardzo ciekawe ile z tego zarobiły GIPH i PTG?