Oferowanie jednocześnie usług telekomunikacyjnych, energii i gazu jest korzystne i wygodne dla klienta. Jednak nie wszystkie firmy na rynku telekomunikacyjnym będą oferowały takie usługi - przekonywali uczestniczy debaty PAP "Telefon, energia, gaz - jeden rachunek".
Partner zarządzający Ernst&Young Piotr Piela przekonywał, że proces, który można obecnie zaobserwować na rynku (jednoczesnej sprzedaży usług telekomunikacyjnych i energetycznych), nie powinien być dla nikogo niespodzianką.
- Mamy do czynienia z dostawcami, którzy jednocześnie oferują klientom telefonię stacjonarną, komórkową, internet, telewizję, a w przypadku energii elektrycznej i gazu jest to kolejne medium, które dla wygody klienta zostanie dodane do rachunku.
Wskazał na korzyści dla klientów wynikające z ceny.
- To jest jednak jeden koszt obsługi klienta, który rozkłada się na kilka produktów. Ludzkość jest dość wygodna, dość leniwa i to jest powodem wielu innowacji, które mają miejsce w różnych dziedzinach naszego życia - dodał Piela.
Wiceprezes Polkomtela Tomasz Zadroga przypomniał, że sprzedaż energii elektrycznej przez Plusa dla klientów biznesowych "była pewnego rodzaju pilotażem".
- Przeszliśmy do fazy drugiej i od tygodnia oferujemy już pakiet klientom indywidualnym, czyli gospodarstwom domowym. Widzimy potencjał na tym rynku - zaznaczył.
Jak dodał, "prędzej czy później" taką ofertę będzie miał każdy na rynku.
- To jest naturalny etap rozwoju. Każdy na rynku będzie robił to samo - podkreślił.
Z Zadrogą nie zgodził się jednak członek zarządu spółki Netia Polska Tomasz Szopa.
- Wydaje mi się, że próby, jakie podjął Polkomtel - z pakietyzacją usług - mają na celu zwiększenie lojalności klientów. Dla strategii Polkomtela to może być atrakcyjne, natomiast dla Netii na dzień dzisiejszy, to jeszcze długa droga, zanim powiemy, że jest to strategiczny kierunek rozwoju.
Debata organizowana w ramach projektu Serwis PAP Energetyka Ekstra ma na celu omówienie strategii firm zainteresowanych świadczeniem wspólnych usług telekomunikacyjnych oraz dostaw energii elektrycznej i gazu, a także pozycji odbiorcy - klienta.
Ten rok może okazać się przełomowy dla rynku energetycznego. Firmy do niedawna wyspecjalizowane w jednym rodzaju usługi i podstawowej działalności, jaką jest wytwarzanie i sprzedaż energii elektrycznej coraz chętniej nawiązują współpracę z branżą telekomunikacyjną, szukając możliwości zdobycia nowej grupy odbiorców. Wkrótce koncesje na obrót energią może otrzymać kolejna grupa telekomunikacyjna.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.