263,8 mln euro na transport publiczny w Warszawie, Łodzi i Wrocławiu. Nowy tabor tramwajowy i modernizacja torów - poinformował na Twitterze resort rozwoju regionalnego. Taka kwota zostanie skierowana na polskie inwestycje transportowe z unijnego Funduszu Spójności.
Projekty są finansowane w ramach programu operacyjnego "Infrastruktura i Środowisko", a dokładnie priorytetu "transport przyjazny środowisku". Zapewnią 26,5 milionom pasażerów krószy czas dojazdów i większy komfort podróży.
Na ukończony już projekt we Wrocławiu z unijnej kasy trafi 101 mln euro. Obejmuje on przedłużenie i modernizację istniejącego systemu tramwajowego "Tramwaj Plus". Dzięki dofinansowaniu powstały nowe odcinki torów, przystanki, węzły przesiadkowe i trakcje obejmując dzielnice Gaj i Kozanów oraz okolice Stadionu Olimpijskiego. Łączny koszt projektu to 187 mln euro.
61,2 mln euro z Funduszu Spójności zostanie przeznaczone na "Łódzką Kolej Aglomeracyjną" i zakup 20 składów kolejowych. Skróci to czas przejazdu między centrum Łodzi a okolicami o 25 proc. Projekt ma być wdrożony do czerwca 2015 r.; jego koszt to 92,3 mln euro.
Inwestycja w Warszawie obejmuje zakup 84 tramwajów niskopodłogowych i modernizację czterech linii tramwajowych. Chodzi o ułatwienia dla niepełnosprawnych pasażerów poprzez dostosowanie wysokości peronów i komunikaty głosowe. Projekt polega też na wybudowaniu ramp podjazdowych i nawierzchni, które ułatwią poruszanie się osobom niewidomym i słabowidzącym. Inwestycja ma być zakończona w 2014 r. UE zapewnia finansowanie w wysokości 102,6 mln euro wobec 155 mln euro łącznego kosztu.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.