Rusza pierwsza ogólnopolska kampania edukacyjna Ministerstwa Środowiska dla dzieci dotycząca oszczędzania zasobów środowiska i segregowania śmieci. O tym, że warto dać papierowi nowe życie, tworząc własnoręcznie przygotowane zabawki, przekonuje m.in. w spotach telewizyjnych sympatyczna mrówka Leopold.
Dobre wzorce ekologicznych zachowań warto wpajać dzieciom już od najmłodszych lat. Dlatego startującą w poniedziałek (2 września) kampanię społeczną Ministerstwo Środowiska skierowało właśnie do najmłodszych. Dzieci w wieku 3-6 lat to grupa otwarta na zdobywanie nowej wiedzy. Na tym etapie życia tworzą się także podstawy najważniejszych przyzwyczajeń i nawyków.
Od poniedziałku przez siedem kolejnych tygodni będzie można oglądać w telewizji dwa spoty edukacyjne, na temat oszczędzania zasobów środowiska i segregowania śmieci. Bohaterem obu filmików jest animowana mrówka Leopold, która poprzez zabawę zachęca dzieci do dbania o środowisko. Pokazuje jak w domu oszczędzać m.in. papier, tekturę, prąd czy wodę. Namawia do ponownego wykorzystywania niepotrzebnych rzeczy. Okazuje się, że zużyte kartki, karton czy stare gazety mogą być materiałami do zabawy. Można z nich wyczarować nawet las pełen zwierząt.
Dzięki spotom dzieci dowiedzą się, że śmieci to także cenne zasoby bo mogą z nich powstać nowe produkty, np. place zabaw i zabawki. Nauczą się także jak je prawidło segregować.
Drugi komponent kampanii - strona internetowa www.ekodzieciaki.pl, został skierowany do rodziców. Znajdą tam oni inspirujące pomysły na zabawę ze swoimi pociechami. Korzystając z prostych, wizualnych instrukcji będą mogli stworzyć razem z dziećmi ciekawe recyklingowe zabawki. Do ich wykonania wystarczą dostępne w domu materiały, np. niepotrzebny karton, plastikowe butelki, nakrętki czy gazety.
Kampania zachęca do edukacji poprzez kreatywną zabawę. Promuje takie aktywności z dziećmi, które uczą twórczego myślenia i działania, a jednocześnie kształtują postawy ekologiczne.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.