Mini-seminarium dotyczące społecznej odpowiedzialności biznesu przygotowała (30 lipca) Grupa Kopex, w swej siedzibie w Katowicach, wspólnie z CSRInfo.
CSR - Corporate Social Responsibility, to po polsku: społeczna odpowiedzialność biznesu (SOB). Pod tym terminem kryje się koncepcja, według której przedsiębiorstwa budując strategię działania dobrowolnie uwzględniają interesy społeczne i ochronę środowiska, a także relacje z różnymi grupami interesariuszy (osoby indywidualne i prawne znajdujące się w strefie oddziaływania danego przedsiębiorstwa).
- Społeczna odpowiedzialność biznesu jest dziś i modna i popularna - podkreślił, otwierając seminarium, większościowy udziałowiec Grupy i przewodniczący rady nadzorczej Krzysztof Jędrzejewski.
Dlaczego tak jest?
Krzysztof Jędrzejewski uważa, że dzieje się, bo pierwsze: ci, którzy opowiadają się aktywnie z SOB czynią to z przekonania i głębokiej potrzeby. A po drugie:bo traktują SOB jako formę marketingu i public relations.
W tym drugim przypadku SOB utożsamiany jest najczęściej z działalnością charytatywną.
- Tymczasem, filantropia, to tylko jedna ze stron społecznej odpowiedzialności biznesu - podkreślał Arkadiusz Śnieżko, członek zarządu Grupy Kopex i dyrektor ds. działalności operacyjnej.
Filantropia mieści się w obszarze odpowiedzialności społecznej. Zagadnienia ekologiczne, to sfera społecznego wymiaru działalności operacyjnej, a w społecznym wymiarze zarządzania strategicznego mieści się, m.in., problematyka BHP. Kopex oferujący automatyczne kompleksy ścianowe (do pracy w bardzo trudnych warunkach geologicznych) tym samym praktycznie realizuje społeczny wymiar zarządzania.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.