Początek lipca już trzeci raz z rzędu kojarzony jest ze świętem Jastrzębskiej Spółki Węglowej. Wielki piknik, zorganizowany z myślą o pracownikach Spółki i mieszkańcach Jastrzębia-Zdroju, zorganizowany został po raz pierwszy dokładnie dwa lata temu, w związku z debiutem giełdowym JSW. Wejścia na warszawski parkiet gratulował wówczas pracownikom Spółki wicepremier Waldemar Pawlak, a brylująca na scenie Maryla Rodowicz założyła koszulkę Jastrzębskiego Węgla.
JSW była drugą firmą z branży węgla kamiennego po Bogdance, ale zarazem pierwszą spółką węglową, której akcje weszły na warszawską Giełdę Papierów Wartościowych. W 24 miesiące po tym wydarzeniu zaliczana jest ona do indeksu WIG-20, jest członkiem Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych i należy do 20 spółek notowanych w ramach indeksu spółek odpowiedzialnych społecznie - RESPECT Index. Zyskała zaufanie inwestorów indywidualnych i globalnych instytucji finansowych, udowodniła, że górnictwo jest branżą z przyszłością, w którą warto inwestować. A co może najważniejsze, jako największa firma w regionie, daje pracę prawie 23 tys. pracowników.
Na tegorocznym pikniku Spółka, wraz z dwuleciem debiutu giełdowego, świętowała 20 lat funkcjonowania w polskiej przestrzeni gospodarczej. Po 20 latach od utworzenia, w ramach Grupy Kapitałowej, skupiła wokół siebie 11 podmiotów. Jest największym producentem wysokiej jakości węgla koksowego typu 35 (hard) w Unii Europejskiej, a także znaczącym producentem i największym eksporterem koksu na świecie.
Jeśli chcesz mieć dostęp do artykułów z Trybuny Górniczej, w dniu ukazania się tygodnika, zamów elektroniczną prenumeratę PREMIUM. Szczegóły: nettg.pl/premium. Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.