Tylko 600 cm sześc. pojemności ma silnik, który napędza bolid skonstruowany przez studentów AGH. Wystarczy, by rozpędzić niespełna ćwierćtonowy pojazd do 100 km w 4 sekundy.
Maszyna stworzona została do wyścigów w klasie Formuły SAE (Society of Automotive Engineers). Zresztą uczestnictwo w zawodach tej formuły nie sprowadza się li tylko do ścigania się po torze. Do tego tego dochodzą prezentacje, oceny boilidów, testy itp. W SAE 149 uniwersyteckich drużyn z najlepszych technicznych uczelni z całego świata. W tym roku do tego grona dołączyła AGH Racing Team, wspierana finansowo przez Grupę Wolff - polską firmę dostarczająca urządzenia i technologie dla przemysłów: spożywczego, chemicznego, farmaceutycznego, energetycznego oraz drzewnego.
- Ten rok traktujemy jednak jako czas nauki i zdobywania cennych doświadczeń na kolejne sezony, w których zamierzamy stawić czoła najlepszy drużynami na świecie. Wierzymy że polska myśl techniczna ma szanse w walce z takimi potęgami jak choćby słynny Massachusetts Institute of Technology - Sebastian Gruszka z Grupy Wolff.
Budowy bolidu to zasługa studentów III roku mechatroniki Wydziału Inżynierii Mechanicznej i Robotyki AGH działających w kołach naukowych "Mechatronix" i "Zarządzanie". Mózgiem projektu, założycielem AGH Racing Team jest Wojciech Nowak będący w 40-osobowej ekipie koordynatorem ds. zawieszenia. Pojazd powstał w ciągu 50 dni.
Bolid Formuły Studenckiej jest pomniejszoną kopią prawdziwego samochodu wyścigowego spełniającą wszystkie normy bezpieczeństwa. W projektowaniu wykorzystano różne programy oraz platformy obliczeniowe. Elementy konstrukcyjne pojazdu zostały w całości wykonali studenci.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.
Składnia i styl tego artykułu pozostawiają dużo do życzenia.