W czwartek (31 stycznia) Tauron Obsługa Klienta Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu i Tauron Obsługa Klienta GZE Sp. z o.o. z siedzibą w Gliwicach połączyły się - poinformowało portal górniczy nettg.pl biuro prasowe Grupy Tauron.
TOK przejmuje wszystkie prawa i obowiązki TOK GZE. Połączenie, podobnie jak poprzednie inkorporacje w Grupie, wynika ze strategii Taurona w zakresie upraszczania struktury organizacyjnej oraz wdrażania modelu biznesowego, w ramach którego konsolidowane są spółki prowadzące tę samą działalność.
Wdrażanie modelu biznesowego, polegające na centralizacji zadań z tych samych obszarów przez jeden podmiot, rozpoczęło się we wrześniu 2011 roku, kiedy działające w Grupie spółki zintegrowały swoją działalność i powstały nowe podmioty takie jak: Tauron Sprzedaż, Tauron Obsługa Klienta, Tauron Wytwarzanie, Tauron Dystrybucja, Tauron Ekoenergia
i Tauron Ciepło.
Kolejny etap konsolidacji jest związany z przejęciem, w grudniu 2011 r., przez Tauron aktywów Górnośląskiego Zakładu Elektroenergetycznego od koncernu Vattenfall. W jego wyniku w strukturę Grupy zostały włączone spółki zajmujące się analogiczną działalnością, jak już istniejące podmioty.
W październiku 2012 r. zarejestrowane zostało połączenie spółek Tauron Dystrybucja z Tauron Dystrybucja GZE oraz Tauron Ekoenergia z Tauron Ekoenergia GZE.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.