W berlińskim Centrum Innowacji zaprezentowano polskim dziennikarzom projekt "Berlin elektromobil 2,0". Ideą jest tu popularyzowanie transportu miejskiego opartego o prąd elektryczny i stworzenie w przyszłości tzw. zintegrowanego e-mobility concept łączącego wszystkie środki komunikacji w mieście. Scenariusze integracji są opracowywane i testowane. Niebawem mają być objęte badaniami na szeroka skalę.
W projekt włączyły się m.in. : niemieckie koleje Deutsche Bahn, koncern Bosch, a także władze Brandenburgii.
- Na razie badamy, w jaki sposób władze miejskie, branże IT i mobilnych e-technologii mogą połączyć siły i wdrażać rozwiązania zwiększające efektywność energetyczną miast. Nie ma wątpliwości, że miasta powinny być nie tylko zielone i efektywne, ale także inteligentnie zarządzane. Takie właśnie inteligentne rozwiązania zwiększają ich konkurencyjność i przyciągają inwestorów - wyjaśnia Florian Lennert, ekspert ds inteligentnych miast i stosunków międzynarodowych w Centrum Innowacji.
Jeśli przyjąć, że na duże miasta przypada 80 proc. globalnej emisji dwutlenku węgla i 75 proc. globalnego zużycia energii to jest rzeczywiście o co walczyć. Dlatego w Niemczech największe koncerny włączają się w rządowy program transformacji energetycznej.
W Berlinie już można "tankować" energię elektryczną do swojego samochodu lub motoroweru. Projekt wspiera RWE. W Kolonii firma RheinEnergie zainstalowała na dachu zakładów Forda system paneli słonecznych o mocy 1,2 MW. Energia z tej instalacji zostanie wykorzystana do ładowania modeli Focus Electric.
W galerii: Prezentacja elektromobili w berlińskim Centrum Innowacji (zdjęcia Kajetan Berezowski - portal górniczy nettg.pl)
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.