Henryk Grzonka, prezes zarządu Polskiego Radia Katowice i redaktor naczelny:
- Jedna z pierwszych audycji Stanisława Ligonia emitowanych przez Radio Katowice zaraz po wojnie nosiła tytuł "Na filarze 407". To było wyraźne odniesienie do górnictwa. Występował w niej sam autor. Audycja miała charakter kulturalno-rozrywkowy, ale z wieloma elementami tradycji górniczej. Z czasem na naszej antenie pojawiało się coraz więcej programów poświęconych branży. Wymienię tu chociażby "Magazyn Górniczy" pod redakcją Stanisława Sołtysika i Andrzeja Kotuleckiego. Z chwilą, gdy na początku lat siedemdziesiątych Polskie Radio Katowice przeszło na całodobową emisję programu, tematyka górnicza pojawiała się w większym wymiarze czasowym w różnych audycjach i o różnych porach. Obecnie emitujemy kilka audycji poświęconych branży, także sponsorowanych przez Kompanię Węglową i Katowicki Holding Węglowy. W zależności od wagi różnych wydarzeń i problemów tematyka górnicza pojawia się w audycjach publicystycznych, "Dźwięku dobrym", "Magazynie ekonomicznym" i "Śląskiej Fali". Dzięki temu trafiamy do szerokiego odbiorcy.
Radio jest bardzo dobrym miejscem na debatę. Polskie Radio Katowice liczy sobie 85 lat i uruchomiło swoją działalność w dniu górniczego święta, 4 grudnia 1927 roku. To nie była data przypadkowa. Barbórka na Śląsku była zawsze radośnie obchodzona. Debatę zarejestrujemy i z pewnością najciekawsze jej fragmenty wyemitujemy w naszych audycjach.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.