PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
27 czerwca 2019 16:50 Polska Agencja Prasowa 1,045 odsłon

Większość z nas musi oszczędzać na wakacje

Z badania wynika, że 26 proc. respondentów na tegoroczny wyjazd wakacyjny przeznaczy od 4 tys. do 9 tys. zł
fot: Krystian Krawczyk

41 proc. Polaków wyda przynajmniej 4 tys. zł na tegoroczny urlop; 48 proc. nie planuje przekroczyć tej kwoty - wynika z badania przeprowadzonego przez wyszukiwarkę turystyczną KAYAK.pl. Ponad 70 proc. respondentów zadeklarowało konieczność oszczędzania na wakacyjny wyjazd.

Jak podała wyszukiwarka turystyczna KAYAK, "41 proc. badanych deklaruje, że na tegoroczny urlop wyda ponad 4 tys. zł, jednak wciąż niemal połowa (48 proc.) nie planuje przekroczyć tej kwoty".

Z badania wynika, że 26 proc. respondentów na tegoroczny wyjazd wakacyjny przeznaczy od 4 tys. do 9 tys. zł. "Najczęściej są to osoby w wieku od 18 do 22 lat. 34 proc. młodych dorosłych swój urlopowy budżet zamyka w tej kwocie" - podano.

"Analizując odpowiedzi Polaków, można zauważyć, że osoby pomiędzy 36. a 55. rokiem życia są najbardziej skore do wydania dużych kwot na letni wypoczynek - niemal co piąty badany w tym przedziale wiekowym (19 proc.) deklaruje, że domowy budżet na wakacje przekroczy 9 tys. zł" - czytamy w komunikacie.

Według danych KAYAK, 22 proc. ankietowanych przyznaje, że nie musi przejmować się szukaniem oszczędności na letnie wakacje, jednak dla ponad 70 proc. badanych jest to konieczność.

W opinii rzecznik prasowej KAYAK.pl Aleksandry Sowy-Frąckowiak, "Polacy bardzo świadomie podchodzą do podróżowania i związanego z nim planowania wydatków".

"Jednym z najpopularniejszych sposobów na zgromadzenie docelowego budżetu na wymarzony urlop - wybieranym przez 57 proc. Polaków - jest regularne odkładanie stałej kwoty ze swojej pensji" - podano. "Co trzecia osoba postanawia ograniczyć swoje wydatki podczas zakupów czy wyjść na miasto. Wśród nieco mniej oczywistych sposobów, 15 proc. ankietowanych wskazało, że podejmuje dodatkową pracę. 11 proc. sprzedaje niepotrzebne rzeczy, a 9 proc. respondentów wybiera spacer lub rower, oszczędzając tym samym na paliwie" - czytamy.

"Więcej osób jest gotowych zrezygnować z subskrypcji płatnych platform streamingowych jak Netflix czy Spotify (7 proc.), niż anulować członkostwo na siłowni (4 proc.). Jedynie 4 proc. ankietowanych przyznaje się do zaciągania pożyczki lub kredytu na wakacyjny wyjazd" - wskazano.

Jak czytamy w komunikacie, "ankieta została przeprowadzona na zlecenie wyszukiwarki turystycznej KAYAK w dniach 3-10 stycznia 2019 poprzez e-ankietę za pośrednictwem paneli Cint, wśród 23,4 tys. osób z 22 różnych krajów. Dane dla Polski opierają się na odpowiedziach 980 ankietowanych Polaków".

Wyszukiwarka turystyczna KAYAK jest niezależnie zarządzaną jednostką należącą do Booking Holdings Inc.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (wyłączono)
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Górniczy związkowcy zwrócili się do minister przemysłu
16 kwietnia 2024
13,663 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]