Operację pierwszego od pięciu lat próbnego załadunku barek rzecznych węglem przygotowuje operator portu w Gliwicach, Śląskie Centrum Logistyki SA w Gliwicach. Ładunek ma popłynąć Kanałem Gliwickim i Odrą do wrocławskiej elektrociepłowni.
Na początu lipca portal górniczy nettg.pl opisywał, jak odwiedzający gliwicki port minister gospodarki morskiej i żeglugi Śródlądowej Marek Gróbarczyk akcentował, że przywrócenie możliwości transportu rzecznego Odrzańską Drogą Wodną należy do priorytetów rządu. Zadeklarował, że pierwsze barki z węglem popłyną z Górnego Śląska do Opola i Wrocławia jeszcze w tym roku.
Węgiel z Sośnicy na próbne barki
Jak poinformował w poniedziałek (10 lipca) dyrektor ds. rozwoju Śląskiego Centrum Logistyki Robert Goc, w ramach podjętych już prób w weekend do gliwickiego portu przypłynęły Kanałem Gliwickim trzy pierwsze puste barki o ładowności do 500 ton. Na początek tygodnia zaplanowano w gliwickiej kopalni Sośnica załadunek pociągu węglem, który zostanie następnie w porcie przeładowany na barki.
- To pierwsza taka operacja po pięciu latach przerwy. Sprawdziliśmy już urządzenia portowe i spróbujemy zrobić taki próbny załadunek - najprawdopodobniej odbędzie się on w połowie tygodnia - powiedział Goc.
Pchacze kursują po kolejne jednostki
Do tego czasu do Gliwic powinny dotrzeć z Kędzierzyna-Koźla kolejne trzy puste barki. Tam zestawy dopłynęły bowiem Odrą w konfiguracji po dwie barki na każdy pchacz. Ze względu na wielkość śluz na Kanale Gliwickim, trzy pierwsze barki zostały już przetransportowane do Gliwic oddzielnie. Po trzy kolejne barki pchacze musiały zawrócić do Kędzierzyna-Koźla.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.
I TU masz 110% racji CZYTELNIKU !!!!
Przecież to podwójny przeładunek, transport węgla koleją z kopalni z Gliwic do portu i znowu przeładunek i transport do Wrocławia czy Opola na barkach rzecznych. Od razu pociągiem do tych miast prościej i taniej. Cała ta Odrzańska Droga Wodna to ściema i niepotrzebne generowanie kosztów w celu propagandy sukcesu gospodarczego PiSu.