Logowanie do konta użytkownika
Konto użytkownika
Imię i nazwisko/nick
E-mail
Hasło
Powtórz hasło
Newsletter
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
NAJNOWSZE GALERIE
Izba działała na rzecz branży w Polsce i za granicami
27 lipca 2020
Atrybuty nadziei – kołowrót, kilof, worek
19 lipca 2020
Patronka górników wyjechała na powierzchnię
17 lipca 2020
Korfanty na kolejowych torach
16 lipca 2020
Górnicy z JSW reagują na apel stacji krwiodawstwa
13 lipca 2020
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
18 kwietnia 2016 Polska Agencja Prasowa

Ziętek: we wtorek porozumienie powinno być podpisane

Lider związku Sierpień 80 Bogusław Ziętek ocenia, że we wtorek porozumienie powinno być podpisane
fot: Bartłomiej Szopa

Związkowcy z Kompanii Węglowej (KW) przedstawili w poniedziałek (18 kwietnia) górnikom projekt porozumienia, poprzedzającego przekazanie kopalń i zakładów Kompanii do Polskiej Grupy Górniczej (PGG). Lider związku Sierpień 80 Bogusław Ziętek ocenia, że we wtorek porozumienie powinno być podpisane.

Z negocjowanego w minioną sobotę przez kilkanaście godzin projektu wynika, iż najważniejszym ustępstwem strony społecznej jest zgoda na zawieszenie wypłat nagrody rocznej (tzw. czternastej pensji) w latach 2017-2018 (należnej górnikom za lata 2016-2017). Wszystkie inne dodatkowe świadczenia, oraz wysokość wynagrodzeń, mają być utrzymane co najmniej do 1 stycznia 2018 r. - do tego czasu powinien powstać nowy układ zbiorowy pracy w firmie.

W poniedziałek od rana związkowcy organizują w kopalniach Kompanii tzw. masówki, podczas których informują załogi o szczegółach projektu porozumienia i pytają o ich opinię. Spotkania będą odbywać się przed każdą kolejną zmianą, a ostatnie masówki zaplanowano na wtorek rano; również tego dnia ma dojść do kolejnego spotkania związków z zarządem Kompanii oraz ministrem energii Krzysztofem Tchórzewskim w sprawie podpisania porozumienia.

- Masówki przebiegają bardzo spokojnie; załogi podchodzą do tego rozważnie, z pełną powagą i zrozumieniem sytuacji oraz świadomością, że stawką jest utrzymanie miejsc pracy - ocenił Ziętek, według którego nie ma potrzeby przeprowadzania w tej sprawie referendum wśród górników. Jego zdaniem we wtorek związki powinny podpisać porozumienie, co otworzy drogę do powstania z początkiem maja Polskiej Grupy Górniczej.

- To porozumienie nie jest idealne, ale na pewno daleko lepsze niż mogliśmy oczekiwać przystępując do rozmów. Zawieszenie "czternastki" jest dotkliwe dla górników, ale zależało nam przede wszystkim na tym, żeby postała stabilna konstrukcja - by za pół roku czy rok znów nie pojawiły się pytania, co jeszcze należy obciąć, żeby firma przetrwała - skomentował lider Sierpnia 80.

Strona 1 z 2
1
2
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Aktualności powiązane
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (22) pokaż wszystkie
  • ja 19 kwietnia 2016 12:06:55
    Profile Avatar

    brawo ja:)

  • ja 19 kwietnia 2016 12:06:10
    Profile Avatar

    hahahahhahahahhahahha padne chyba :) Pisz dalej :)

  • ed 19 kwietnia 2016 12:03:44
    Profile Avatar

    ty nierobie chyc sie roboty ,jestes cieć i nic tego nie zmieni i co najwyzej mozesz mi skoczyc na....... TYS TAKI INTELIGENTNY JAK PARTIA RZĄDZĄCA I P PAWŁOWICZ BRAWO TY

  • ja 19 kwietnia 2016 11:52:41
    Profile Avatar

    Ależ sie wzruszyłem:)Ciagle powtarzasz moje slowa nie jestes w stanie nic swojego wymyslic inteligencie ?

  • ed 19 kwietnia 2016 10:31:35
    Profile Avatar

    ty jestes jakis fantyk jak te pisiory co ty masz z tym zlomem jełopie tepy ja mam emeryture gornicza nie musze nic nic robic ty tego nie doczekasz matole bo ten syf padnie juz nie dlugo a ty razem z nim i zobaczymy kto bedzie zyc z mopsu i ze zlomu wiesniaku

  • ja 19 kwietnia 2016 01:07:42
    Profile Avatar

    A ja tobie zycze pracy za 5000 tys zł nawet ale końcu sie tej pracy złap Złom to nie to :)

  • ja 19 kwietnia 2016 01:00:00
    Profile Avatar

    I z pola to ty wyszłeś co widac po twoim zachowaniu Nie jestem gorolem jak juz:) Portal ty sledzisz i sie udzielasz od rana do nocy bo nic innego nie masz o roboty .Człowiek ze wsi wyjdzie ale wieś z człowieka nigdy:)To sie tyczy ciebie czysty wiesniak jesteś .I słoma ci z butów wystaje:)

  • ja 19 kwietnia 2016 00:56:55
    Profile Avatar

    Jesteś psycholem :) I żal mi ciebie . śmiej sie smiech to zdrowie:) Biedaku .Pasozycie z Gliwic który zyje ze złomu bo nic wiecej nie umie.

  • ed 18 kwietnia 2016 19:49:15
    Profile Avatar

    buhahaha nie jestem z gliwic i to nie moj koment zostal usuniety gorolu cos z pola na slask przyjechoł i smieje sie cieciu z ciebie bo wiaz piszesz jedno i to samo i ten portal sledze nie od listopada tylko od poczatku jak powstal tys pewnie wtedy srał w pieluchy czopie buhahaha podniecaj sie dalej cieciu i zycze ci pracy do 67 za 1200 zl

  • qwerty 18 kwietnia 2016 17:37:13
    Profile Avatar

    Moderator milczy wiec napisze jeszcze raz kulturalnie aby nie naruszyc netykiety tego forum dyskusyjnego. Mowa o oszczednosciach w gornictwie, wiec ja mam pytanie, dlaczego materialy ktore kupuja kopanie i remonty maszyn i urzadzen ktore zlecaja firmom (niby w legalnych przetargach w ktorych biora zawsze te same firmy) kopalnie placa tak horrendalnie zawyzone ceny...kto za tym stoi????

  • ja 18 kwietnia 2016 17:28:28
    Profile Avatar

    A to przepraszam myślałem że to ten upierdliwiec który tu wypisuje bzdury .

  • qwerty 18 kwietnia 2016 17:26:35
    Profile Avatar

    Do "ja" - nie pisalem w kontekscie twojej wypowiedzi.

  • ja 18 kwietnia 2016 17:24:38
    Profile Avatar

    Nie zdążyłem niestey przeczytać:)kom usuniety:)Domyślams sie ze to twój komentarz gliwiczanin i znajac twój poziom kultury (menelstwo) nie dziwie sie ze twoje komentarze sa usuwane:) Też miłego dnia kolego:)

  • qwerty 18 kwietnia 2016 17:24:38
    Profile Avatar

    Mam pytanie, kto jest moderatorem i dlaczego usuwa posty ktore sa moze dosadnie napisane ale prawdziwe ????

  • qwerty 18 kwietnia 2016 16:55:32
    Profile Avatar

    Komentarz usunięty przez moderatora z powodu złamania regulaminu lub użycia wulgaryzmu.

  • ja 18 kwietnia 2016 13:09:40
    Profile Avatar

    Mnie to lottooo niech upada ,jakoś sie nie martwie mama dwoje dzieci program 500+ zasiłek dla bezrobotnych ,zasiłki z opieki lepiej wyjde niz miałbym pracowac i sie narażac na grubie za pół darmo ,praca jakaś sie znajdzie, zawsze można wyjechać a barana to masz w lustrze .Dziekuje zwiazkowcy ze nie dospusciliście do tego abyśmy pracowali w obozie pracy za grosze Pozdrawiam związkowców i załoge KW:)

  • hanys 18 kwietnia 2016 13:02:34
    Profile Avatar

    ty matole nie jestem z gliwic buhaha ciemnoto,ciesz sie ciesz zobaczysz kiedy to wszystko upadnie co ty myslisz ze 2 mld wystarcza na uratowanie kw? mieliscie juz 1,5 mld ze sprzedazy kopalni i gdie jest ta kas? przez was JSW jest w takiej sytuacji w jakiej jest bo kupili waszego dziada ,a ja juz na emeryturce jestem ty tego nie doczekasz matole bo koniec gornictwa bliski taka prawda i podziekuj zwiazkowcom za to milego dnia cieciu

  • ja 18 kwietnia 2016 12:51:08
    Profile Avatar

    Ale cie boli co bezrobotny gliwiczaninie że nei zabrali wwiecej:) Z a 3 lata wszystko wróci u nas do normy ale ty dalej bedziesz sprzedawal złom bo ten twoj jad ,i twój podły zakompleksiony charakter nie pzowoli ci ie ryszyc do przodu .Bedziesz dalej siedział na tym forum i zazdrościł górnikom Na nic iwecej cie w zyciu nie stać .Brawo związki !

  • Do hanys 18 kwietnia 2016 12:39:45
    Profile Avatar

    Hanyy wlasnie to samo napisalem pod innym artykulem. Co to za oszczednosc zabranie 14? Dla takiego molocha jakim jest kw to malo. A moze to tak specjalnie, aby uciszyc zaloge i dowalic ciecia plac i przywilejow wraz z nowym ukladem zbiorowym?

  • hanys 18 kwietnia 2016 12:15:45
    Profile Avatar

    czyli wszystko upadnie bo co za oszczednosci tylko 14 ? juz mieli 1,5 mld i co gdzie jest ta kasa? brawo zwiazki za upadek PGG podziekuemy wam juz nie długo

  • sikor 18 kwietnia 2016 12:07:02
    Profile Avatar

    A może by tak poszukać oszczędność w portfelach prezesów zredukować etaty nadsztygarow których jest multum każdy nieudolny synuś prezesa albo innego wysoko postawionego urzedasa który w glowie ma tylko siano ma dobry etat zredukować firmy zewnętrzne jeb..ych emerytów z trupiarni znalazloby się pare milionów no ale takie dIalania wiążą się z wlozeniem reki do mrowiska i ci w/w na to nie pozwolą Szczęść Boże

  • genek 18 kwietnia 2016 12:00:20
    Profile Avatar

    Zietek ile musisz miec do emerytury zeby isc na urlop gorniczy?

  • JFYRB
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Wypadek śmiertelny w ruchu Marcel
10 sierpnia 2020
6970
Zamykanie kopalń to niestety twarda konieczność
4 sierpnia 2020
6805
Ruszyła rekordowa ściana, ma 7 km wybiegu
4 sierpnia 2020
6640
Bez przełomu w PGG. Kolejne spotkanie w Warszawie
4 sierpnia 2020
3208
250 górników straci pracę? Rozpoczęły się rozmowy
10 sierpnia 2020
3058
Ostre cięcie kosztów
8 sierpnia 2020
2974
Kopalnia planuje zwolnienia grupowe. Zaczną się we wrześniu?
8 sierpnia 2020
2945
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]
Twoje urządzenie:
Partnerzy portalu
Patronaty portalu