Złoto , srebro oraz brąz – medale w takich kolorach zdobyli, na 20. lekkoatletycznych Mistrzostwach Europy w Barcelonie, sportowcy wchodzący w skład Grupy Sportowej Orlen – dowiedział się nettg.pl z informacji przekazanych przez biuro prasowe płockiego koncernu. Polska reprezentacja, której generalnym sponsorem jest PKN Orlen, ogółem w stolicy Katalonii zdobyła 9 medali. Jest to najlepszy wynik od 36 lat.
Piotr Małachowski został Mistrzem Europy w rzucie dyskiem. Jego rzut na odległość 68,87 m był najlepszy w historii turnieju. Jest to pierwszy złoty medal dyskobola reprezentującego Grupę Sportową Orlen. Wcześniej Małachowski zdobywał srebrne krążki na IO w Pekinie i ubiegłorocznych MŚ w Berlinie.
Kulomiot Tomasz Majewski, mistrz olimpijski z Pekinu i wicemistrz świata z Berlina do swojej kolekcji dołożył wicemistrzostwo Europy. Do pierwszego miejsca brakło mu zaledwie 1 cm, o tyle bowiem lepszy okazał się Białorusin Andrzej Michniewicz.
Anita Włodarczyk na hiszpańskiej ziemi musiała uznać wyższość Niemki Betty Seidler i Rosjanki Tatiany Łysenko. Brązowy medal dla naszej reprezentantki, która jest rekordzistką świata w rzucie młotem, jest dużym sukcesem. Włodarczyk zmagała się bowiem z kontuzją i jej występ w stał pod dużym znakiem zapytania.
Polscy lekkoatleci przywieźli z Barcelony mistrzostw łącznie 9 medali, co jest najlepszym osiągnięciem naszych reprezentantów na Mistrzostwach Europy od 1974 roku. Ten dorobek dał polskiej reprezentacji ósme miejsce w klasyfikacji medalowej (za Rosją, Francją, Wielką Brytanią, Niemcami, Turcją, Hiszpanią i Ukrainą). Polacy zajęli także siódme miejsce w klasyfikacji punktowej, w której premiowane są miejsca 1-8 (za Rosją, Francją, Wielką Brytanią, Niemcami, Hiszpanią i Ukrainą).
Orlen należy do ścisłej czołówki polskich firm, które w swoich strategiach marketingowych kładą nacisk na zaangażowanie sponsoringowe na rzecz przedsięwzięć sportowych. Koncern jest sponsorem generalnym polskiej reprezentacji lekkoatletycznej, ponadto wspiera indywidualne talenty Tomasza Majewskiego, Anity Włodarczyk i Piotra Małachowskiego. W 2009 roku stał się także partnerem cyklu Czwartków Lekkoatletycznych – największej imprezy sportowej w Polsce adresowanej do dzieci i młodzieży. Koncern od 10 lat konsekwentnie inwestuje też w sporty motorowe.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.